اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم تاکید کرد

حذف واسطه‌ها از فرآیند تولید تا مصرف

خبرگزاری فارس: استاندار قم بر لزوم تلاش و اهتمام ویژه دستگاه‌های اقتصادی و نظارتی استان برای اعمال نظارت و تامین آرامش بازار تاکید کرد.

حذف واسطه‌ها از فرآیند تولید تا مصرف

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در جلسه ستاد هدفمندی یارانه‌ها با اشاره به نوسانات اخیر بازار اظهار داشت: اقدامات خوبی در زمینه تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی از صدور مجوزهای قانونی و نهایی شدن واردات چندین قلم کالای ضروری از جمله نهاده‌های دامی و کشاورزی خبر داد و افزود: به‌زودی و همزمان با ترخیص این کالاها در بنادر کشور، قیمت‌های کاذب این‌گونه کالاها شکسته و ثبات و آرامش نسبی بر بازار کالا و خدمات حاکم خواهد شد.

استاندار قم در ادامه با اشاره به انتخاب استان قم به عنوان استان برتر کشوری در زمینه طرح‌های نظارتی نوروزی، از زحمات و تلاش‌های عوامل دست‌اندرکار قدردانی کرد و گفت: این نظارت‌ها باید مستمر و دائمی باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور با تاکید بر ضرورت آمادگی دستگاه‌های اقتصادی و نظارتی استان برای اجرای طرح‌های ویژه و ضربتی مؤثر برای مقابله با نوسانات قیمت‌ها تصریح کرد: در راستای این مهم، طرح یکپارچه‌سازی قیمت‌ها و نظارت مستمر می‌تواند در تنظیم بازار نقش مهمی داشته باشد.

وی همچنین لزوم نظارت جدی بر سیستم توزیع و اتخاذ مکانیزم‌های مؤثر در زمینه کم کردن فاصله مراکز تولید با مصرف و حذف واسطه‌های زائد را ضروری خواند و افزود: برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در طول سال و فراهم کردن زمینه دسترسی آسان مردم به کالاهای تولید استان به این امر کمک خواهد کرد.

استاندار قم پرداختن به موضوعات فرهنگی و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در جامعه را از ضروریات و نیازهای اساسی برای تحقق کامل اهداف و ماموریت‌های طرح هدفمندی یارانه‌ها برشمرد و خاطر نشان کرد: کمیته استانی نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود مجموعه دستگاه‌های فرهنگی، برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را در دو سطح استانی و ملی تدوین و ارائه کند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول