اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

رشد 2 برابری سرانه فضای ورزشی بوشهر‌

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر با اشاره به رشد دو برابری سرانه فضای ورزشی بوشهر گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان نیز به 10 درصد کل جمعیت استان افزایش یافت.

رشد 2 برابری سرانه فضای ورزشی بوشهر‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدحسین جهانبخش پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از اهالی ورزش استان بوشهر اظهار داشت: یکی از عوامل توسعه و پیشرفت داشتن نیروی انسانی سالم است و این سلامت حاصل نمی‌شود مگر اینکه نیروهای سالم و ورزشکار داشته باشیم و این ورزش و سلامت مبانی خدمتگزاری بیشتر است.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به ورزش همگانی افزود: ورزش قهرمانی و همگانی باید منجر به پهلوانی شود که اوج تعالی ورزشکاران و قهرمانان است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: جانبازان و معلولان ورزشکار بوشهری نه تنها برای استان بوشهر بلکه برای کل ایران در دنیا افتخار آفریدند.

جهانبخش با اشاره به شاخص‌های توسعه ورزش بوشهر اضافه کرد: سرانه فضای ورزشی در استان بوشهر از 39 صدم مترمربع در سال 84 به 72 صدم مترمربع در سال 90 رسیده که رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: تعداد سالن‌های ورزشی قبل از سال 84 ، 32 سالن بوده و اکنون با رشد سه برابری به 92 سالن رسیده ضمن اینکه تعداد سالن‌های ورزشی ویژه بانوان نیز از دو سالن به سالن ورزشی افزایش یافته است.

استاندار بوشهر گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان نیز از شش درصد جمعیت استان به 10 درصد جمعیت استان افزایش یافته است.

جهانبخش گفت: در سال 88، 476‌ مدال، در سال 89، 449 مدال و در سال 90 نیز 511 مدال کشوری، جهانی و آسیایی توسط ورزشکاران استان بوشهر کسب شد.

وی با بیان اینکه 11 هزار نفر زیرپوشش ورزش‌های همگانی هستند خاطر نشان کرد: تعداد باشگاه‌های خصوصی در استان از 54 باشگاه به 490 باشگاه افزایش یافته، ضمن اینکه سرانه فضای ورزشی بخش خصوصی نیز از 18 دهم مترمربع به 40 صدم مترمربع رسیده است.

استاندار بوشهر گفت: میزان اشتغال در ورزش استان بوشهر نیز نسبت به تعهدات در سامانه اشتغال استان رشد 122 درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول