اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

2 ورزشکار بابلسری 160 کیلومتر را ماراتنی با قایق طی می‌کنند

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت قایقرانی بابلسر گفت: برای نخستین بار در کشور دو ورزشکار کانوکانادایی بابلسری 160کیلومتر را به صورت ماراتن با قایق طی می‌کنند.

2 ورزشکار بابلسری 160 کیلومتر را ماراتنی با قایق طی می‌کنند

سید مسعود حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: ایمان پورعزیز و رامین رضایی دو ورزشکار موفق و ‌مدال‌آور رشته قایقرانی کانوکانادایی بوده که برای اولین بار در کشور مسافتی حدود 160 کیلومتر را از ساعت پنج عصر امروز از اسکله قایقرانی بابلسر به مقصد شیرگاه به صورت ماراتن با قایق طی می‌کنند.

این مسئول افزود: ذوق علاقه ورزشکاران ما سبب این تصمیم شده و دو ورزشکار ما در عصر شنبه این مسیر را به پایان رسانده و وارد بابلسر می‌شوند.

دبیر هیئت قایقرانی بابلسر ابراز داشت: این رشته کانوکانادایی سخت‌تر از رشته‌های دیگر قایقرانی بوده و نیاز به تعادل زیادی برای طی کردن این مسافت طولانی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بابلسر در ورزش قایقرانی استان پیشرو بوده و همواره مدال‌های زیادی در این زمینه کسب کرده، اما مسئولان هیچ توجهی به این رشته و به این شهرستان نداشته و این رشته در بابلسر از حداقل امکانات محروم است.

حسینی نداشتن اسکله مناسب و قایق سالم را از مهم‌ترین مشکلات این رشته دانست و افزود: بسیاری از قایق‌های ما تاکنون سه تا چهار بار موادگیری شده و با اینکه بارها درخواست کمک به مسئولان ذی‌ربط کردیم، اما نسبت به این امر بی‌توجه بوده و هیچگونه اقدامی در این مورد انجام ندادند.

این مسئول تصریح کرد: وزن قایق موادگیری شده خیلی سنگین‌تر از وزن قایق‌های سالم بوده و اگر در مقابل نور خورشید قرار گیرد خشک و شکسته شده و به مرور زمان بدنه آن آب را به خود جذب می‌کند و همچنین استفاده از این نوع قایق باعث هدر رفت دو برابر انرژی ورزشکاران می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: از مسئولان می‌خواهیم با توجه به استعداد بالای ورزشی در شهرستان بابلسر اقدامات لازم را برای فراهم کردن امکانات مورد نیاز انجام دهند تا شاهد شکوفایی هر چه بیشتر و کسب مدال‌های افتخارآفرین بیشتری در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول