اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت گرامیداشت مقام معلم

یادواره شهدای فرهنگی صومعه‌سرا برگزار شد

خبرگزاری فارس: یادواره 19 شهید فرهنگی صومعه‌سرا به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم در این شهرستان برگزار شد.

یادواره شهدای فرهنگی صومعه‌سرا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، یادواره 19 شهید فرهنگی این شهرستان عصر امروز به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم با حضور جمعی از اقشار فرهنگی، دانش‌آموز و مسئولان صومعه‌سرا در سالن همایش شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد.

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا در جریان برنامه مذکور با تبریک هفته معلم به تمام جهادگران عرصه آموزشی و فرهنگی، اظهار کرد: معلمان با خلق و خو، علم و دانش خود تاثیرگذارترین قشر جامعه به شمار می‌روند.

سیده حمیرا ذکی‌پور با بیان اینکه جایگاه معلمان در حوزه تعلیم و تربیت فرزندان بسیار مهم است، تصریح کرد: بسیاری از افکار فرزندان در مدارس طبق تعلیمات و گفته‌های معلمان و مربیان آموزشی شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به زنده نگه داشتن یاد و خاطره تمام شهدای فرهنگی تصریح کرد: شهدای فرهنگی حق واقعی رسالت خود را با نثار جان ادا کردند.

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا، شهید مطهری را نماد یک الگوی مناسب برای معلمان و مربیان آموزشی در سطح مدارس دانست و افزود: راه و هدف مطهری باید معیار تمام فرهنگیان برای ارتقای فضای علمی و فرهنگی جامعه شود.

وی ادامه داد: راه شهید مطهری باید با حمایت مسئولان و یاری فرهنگیان گسترش و وسعت داده شود.

ذکی‌پور با بیان اینکه عرصه و جایگاه شهدا به ویژه شهدای فرهنگی پس از گذشت سال‌ها هنوز مظلوم مانده است، بیان کرد: معلمان امروز جامعه باید با قلم و علم خود این جایگاه را زنده و پاینده نگه دارند.

وی با بیان اینکه شهدا با نثار جان خود راه آزادی و کمال را برای نسل‌های آینده هموار کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اهداف، تعلیمات و ارائه خدمات آموزشی برای دانش‌آموزان با همکاری معلمان باید بیشتر شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا به نقش معلمان در روند توسعه و پیشرفت کشور طبق معیارهای روز دنیا اشاره کرد و افزود: معلمان با اعتقاد راسخ و اندیشه قوی خود راه‌های توسعه و پیشرفت را شفاف‌تر می‌کنند.

وی، ذهن و فکر معلمان را مستحکم و استوار خواند و یادآور شد: این قابلیت موجب نفوذ ناپذیری و ارتقای شأن معنوی یک فرد در طول حیاتش می‌شود.

ذکی‌پور هفته بزرگداشت مقام معلم را فرصتی برای یادآوری و قدردانی از تلاش‌های یک ساله معلمان و دبیران در مدارس دانست و ابراز کرد: معلمان مانند دانش‌آموزان سرمایه‌های کشور هستند و امر مهم و خطیر تعلیم و تربیت فرزندان کشور را بر عهده دارند.

این مسئول متذکر شد: آموزش صحیح و تربیت دینی و پسندیده معلمان موجب تشکیل جامعه‌ای خوب و آرمانی شده و از بروز هر گونه ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول