اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش فومن خبر داد

برگزاری یادواره شهدای فرهنگی گیلان در فومن

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش فومن از برگزاری یادواره شهدای فرهنگی گیلان به مناسبت هفته معلم در این شهرستان خبر داد.

برگزاری یادواره شهدای فرهنگی گیلان در فومن

 قربان قربانی خداشهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با گرامیداشت سالروز شهادت مرتضی مطهری و هفته معلم، پیامبر (ص) را نخستین معلم انسان‌ها دانست و اظهار کرد: پیامبر اسلام رسالت خود را معلمی اعلام کرد و از آنجا که انسان‌ها بر خلاف دیگر موجودات نیاز به تربیت دارند نقش اساسی معلم کاملا مشخص و بارز است.

وی، افزود: در جامعه اسلامی ایران سالروز شهادت فیلسوف عالیقدر شهید مطهری روز معلم نامگذاری شده و این شخصیت علمی الگوی قشر فرهنگی قرار گرفته است.

این مسئول، ادامه داد: شهید مطهری در حوزه‌های مختلف علمی، اخلاقی و تربیتی الگو است و امیدواریم معلمان به تاسی از پیامبر (ص) و بزرگان علمی و دینی کشور رفتار، کردار و دانش خود را همسو با آن بزرگان قرار دهند تا از این طریق بتوانند بخشی از وظایف خود را که تعلیم و تربیت است به منصه ظهور برسانند.

وی برگزاری همایش تجلیل از معلمان نمونه فومن و یادواره شهدای فرهنگی استان در فومن را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته معلم آموزش و پرورش این شهرستان عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش فومن در مقاطع مختلف یک‌هزار و 250 معلم دارد که در همایش تجلیل از معلمان نمونه این شهر با حضور مسئولان محلی 5 معلم نمونه استانی، 21 معلم نمونه منطقه‌ای و 134 معلم نمونه آموزشگاهی مورد تجلیل قرار می‌گیرند و معلمان نمونه استانی نیز در همایش تجلیل از معلمان نمونه استانی حضور می‌یابند و تجلیل می‌شوند.

قربانی‌خداشهری، سابقه رزمندگی، جانبازی و خانواده شهدا، سابقه کار، ارزشیابی، اختراعات و اکتشافات، کسب رتبه در مسابقات علمی، فرهنگی و هنری، چاپ مقاله در نشریات معتبر، گذراندن دوره‌های ضمن خدمت و تدریس در مناطق محروم و کلاس‌های چند پایه را از آیتم‌های مهم انتخاب معلم نمونه دانست. 

وی، آموزش و پرورش فومن را میزبان یادواره شهدای فرهنگی استان در هفته معلم ذکر کرد و افزود: آموزش و پرورش گیلان 133 معلم شهید دارد که هر ساله از بین این شهدا یک شهید در سطح کشور به صورت ملی و یک شهید نیز در سطح استان شاخص می‌شود که در هفته معلم امسال شهید «غلامرضا ادبی مهذب» از فومن شهید استانی لقب گرفته و به همین مناسبت آموزش و پرورش فومن میزبان یادواره شهدای فرهنگی استان است.

رئیس اداره آموزش و پرورش فومن، برگزاری این یادواره را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته معلم آموزش و پرورش فومن عنوان کرد و یادآور شد: این یادواره 17 اردیبهشت در مصلای فومن با حضور خانواده‌های شهدای فرهنگی و فرهنگیان 33 منطقه استان مهمان این برنامه  هستند و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر یک هزار نفر در این یادواره شرکت کنند.

وی، دیدار با فرهنگیان بازنشسته و فرهنگیانی که در بستر بیماری قرار دارند را از برنامه‌های دیگر هفته معلم فومن عنوان کرد و متذکر شد: حضور در واحدهای آموزشی و دیدار با معلمان از جمله برنامه‌های هفته معلم است.

ا‌نتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول