اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران:

هیچ‌کس به اندازه مطهری برای انقلاب مطلب ننوشته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: هیچ‌کس به اندازه مطهری برای انقلاب مطلب ننوشته است.

هیچ‌کس به اندازه مطهری برای انقلاب مطلب ننوشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در نشستی به مناسبت گرامیداشت یاد شهید مطهری اظهار داشت: این شهید والا مقام تلاش کرد تا اسلام را در تمام ابعاد معرفی کند، زیرا در آن دوران اسلام را به حاشیه رانده بودند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) درباره آیت‌الله مطهری فرمودند که شهید مطهری پاره تن من است و با خون خود خدمت کرد، بنابراین فکر و کتاب‌های وی را نشر کنید، زیرا هیچ‌کس به اندازه مطهری برای انقلاب مطلب ننوشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: کتاب‌های شهید مطهری بر اساس پرسش‌ها، شبهات و شایعه‌هایی که در جامعه مطرح می‌شد نگاشته شد و پاسخ مناسبی را به نیازهای روز در سخنرانی‌ها مطرح می‌کرد.

ابراهیمی افزود: باید تلاش کرد تا جامعه از این چشمه فیاض علم و معرفت سیراب و اندیشه‌های ناب این متفکر در عرصه‌های مختلف به خوبی تبیین و تشریح شود.

وی با بیان اینکه نسل امروز، باید اندیشه استاد مطهری را منشأ و سرلوحه کار خود قرار دهند، اضافه کرد: تلاش استاد شهید مطهری برای جامعه فکری و حوزه‏های دینی ثمرات شیرین و گاه بی‏مانندی به بار آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: تمسک به اهل بیت (ع) و عشق به ترویج مکتب آنان و مبارزه با انحرافات در سراسر زندگی شهید مطهری پربار بوده است.

وی دفاع از مرزهای ایدئولوژیک، آگاهی نسبت به نیازهای زمان، ساده‌زیستی، آگاهی از دیدگاه‌های مخالفان، حق‌گویی و احساس تکلیف نسبت به نسل جوان را از جمله ویژگی‌های ارزشمند شهید مطهری عنوان کرد و افزود: ترویج اندیشه‌های شهید مطهری در بین نسل جوان موجب غنای فکری آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه شهید مطهری موفق شد یک نهضت فکری سالم را در جامعه ایجاد کند، گفت: باید زمینه لازم برای آشنایی جوانان و به ویژه دانش‌آموزان با اندیشه‌ها و آثار این شهید بزرگوار فراهم شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول