اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شورای اسلامی خراسان‌جنوبی در شورای عالی استان‌ها:

شوراها نماد مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: نماینده شورای اسلامی خراسان‌جنوبی در شورای عالی استان‌ها گفت:‌ شوراها نماد مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

شوراها نماد مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین روحی صبح امروز در جمع منتخبان شوراهای اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: ایجاد نهاد شوراها با هدف دخالت مردم در امور اداره کشور است.

وی با بیان اینکه اسلام بر اساس مشورت بنا شده است، گفت: بر اساس دستورات اسلام حتی در کارهای کوچک هم باید مشورت کرد.

نماینده شورای اسلامی خراسان‌جنوبی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شوراهای اسلامی محصول انقلاب مشروطه هستند، تصریح کرد: به دلیل اینکه این نوع نظام با ناکارآمدی‌هایی مواجه بود بعد از انقلاب دستخوش تغییراتی شد و با اصلاحاتی به شکل امروز درآمد.

*شوراها یکی از ارکان اساسی سلامت تصمیم‌گیری‌ها است

رئیس شورای اسلامی روستای شیرگ درمیان نیز در این جلسه شوراها را یکی از ارکان اساسی سلامت تصمیم‌گیری‌ها دانست و اظهار داشت: اگر مشورت و امر شورا در جامعه‌ای حاکم نباشد آن جامعه در تب و تاب خودمحوری می‌سوزد.

محمد عباسی با اشاره به سخنی از پیامبر گرامی اسلام (ص) که می‌فرمایند جامعه‌ای که به مشورت روی آورد به بهترین شکل راهنمایی می‌شود، گفت: نبود شوراها در جامعه رشد افکار و اندیشه‌های اسلامی را متوقف می‌سازد.

وی مهم‌ترین کارکرد شوراها به ویژه شوراهای اسلامی روستاها را گوشزد کردن مشکلات مناطق مختلف به مسئولان عنوان کرد و افزود: باید برای پیشبرد امور در سطح شوراها سلایق شخصی خود را کنار بگذاریم.

رئیس شورای اسلامی روستای شیرگ درمیان ادامه داد: دولت خدمتگذار نهم و دهم با خدمت‌رسانی به روستاهای محروم و تحقق محرومیت‌زدایی سبب آبروی نظام جمهوری اسلامی در جهان شده است و این خدمات باید قدردانی شود.

عباسی آموزش را یکی از نیازهای اساسی اعضای شوراهای اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: این مسئله باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی عدم پیوستگی با شوراهای بالادستی، شفافیت و عدم ارتباط با شوراهای فرابخشی را از جمله چالش‌های موجود بر سر راه شوراهای اسلامی عنوان کرد و افزود: باید برای این مشکلات چاره‌اندیشی منطقی صورت گیرد.

انتهای پیام/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول