اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

شورای شهر جای بازی‌های سیاسی نیست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: در کشمکش‌های سیاسی شوراها نباید دخالت داشته باشند چرا که شورا جای سیاسی‌بازی نبوده و باید به امور شهری و روستایی رسیدگی کرده و مشکلات و موانع را برطرف کنند.

شورای شهر جای بازی‌های سیاسی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در همایش شوراهای استان در سالن جمهوری اسلامی فرمانداری تبریز اظهار کرد: از پایه‌های تحقق جمهوری اسلامی و حتی پیروزی انقلاب مسئله مشارکت‌های مردمی است که اگر نبود این مشارکت‌ها چه بسا انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید.

وی افزود: اگر حضور مردم در صحنه‌های مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل نبود، نظام پایدار نمی‌شد پس حضور مردم در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در کنار سایر کارکردهای آن عامل تمام پیروزی‌ها در تمام صحنه‌ها بوده است.

امام جمعه تبریز گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نمود بارز مشارکت مردم در امور کشور است که در قانون اساسی نیز به تجلی این مشارکت تاکید شده است.

وی گفت: هر چند در اوایل انقلاب به دلیل مسائل و مشکلاتی که وجود داشت این شوراها تعطیل بودند اما به لطف الهی با رفع موانع این اصل از اصول قانون اساسی به مرحله اجرا درآمد و شورا تشکیل شدند.

شبستری گفت: در آیات و روایات زیادی در خصوص شورا و مشورت تاکید شده است که البته این مشورت در احکام مسلم جایز نبوده و در کیفیت اجرای احکام و موضوعات منظور نظر است.

وی افزود: بر اساس نظر مجلس و خبرگان رهبری دوره بعد انتخابات شوراها همزمان با انتخاب رئیس جمهوری خواهد بود که بر این اساس هنوز یک سال از عمر این دوره از شورا باقی است که باید سعی شود در این مدت باقی مانده خدمت به مردم تکمیل شده و ادامه کار به اعضای بعدی سپرده شود.

مصلحت جمع بر مسائل فردی مقدم باشد

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید سعی کنند مسائل جامعه بر مصالح فردی مقدم باشد و اینکه در خصوص امری از امور شهر و روستا و یا کل منطقه‌ای اگر قرار است کاری صورت گیرد باید مصلحت شخصی دخیل نبوده و مصالح عامه در نظر گرفته شود.

وی افزود: در کشمکش‌های سیاسی شوراها نباید دخالت داشته باشند چرا که شورا جای سیاسی‌بازی نبوده و باید به امور شهری و روستایی رسیدگی کرده و مشکلات و موانع را حل و فصل کند به خصوص در شرایطی که وحدت و همدلی بیش از هر زمان دیگری نیاز امروز جامعه اسلامی است.

شوراها از مشورت غافل نباشند

شبستری گفت: شوراها باید از مشورت غافل نبوده و هر چند خود از عقلا باشند باید در امور مختلف به منظور خدمت به کشور و مردم از دیگر معتمدان و عقلا مشورت بگیرند.

وی افزود: شاید نقص‌هایی در قانون شوراها وجود داشته باشد که بعد از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی هنوز بر جای خود باقی است و این امر وظیفه اعضای شوراها است تا آن را به مجلس و یا دولت اطلاع دهند تا رفع نقص صورت گیرد.

شورا محل مناقشه و مجادله نیست

امام‌جمعه تبریز افزود: شوراها محل مناقشه یا مجادله نیستند از این رو از اعضای شوراها انتظار می‌رود کارها را با منطق و عقل پیش برده و نگذارند کار به فحاشی و جدال بی‌اساس کشیده شود.

شبستری گفت: همان‌طور که همه می‌دانند بودجه‌های دولتی کفاف شهرداری‌ها را نمی‌دهد و شهرداری از طریق درآمد شهری امرار معاض می‌کند که در این زمینه باید طوری عمل کنید که نارضایتی مردمی پیش نیاید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: روزانه نامه‌های متعددی به دفتر ارسال می‌شود که حاکی از اعتراض مردم به نحوه برخی تملک‌ها از سوی شهرداری است که باید برای جلوگیری از ظلم به مردم و طوری عمل شود که نه به ضرر مردم و نه به ضرر شهر و روستا باشد بنابراین رضایت مردم در حد مقدور باید تامین شود.

وی در ادامه در انجام پروژه‌ها در شهر و روستا مسئله اهم و مهم را یادآور شد و گفت: پروژه‌های زیادی ممکن است در هر شهر و روستا اجرایی شود اما باید شوراها و دهیاری‌ها دقت کنند که آنچه مهم‌تر است در اولویت قرار گرفته و مصلحت مردم و منطقه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول