اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان:

شوراها حاشیه‌پردازی را کنار بگذارند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان گفت: شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به امور جامعه رسیدگی کنند و حاشیه‌پردازی را کنار بگذارند.

شوراها حاشیه‌پردازی را کنار بگذارند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، غلامعلی رضوانی ظهر امروز در همایش تجلیل از شوراهای نمونه رودبار اظهار کرد: وحدت، انسجام، همفکری، همدلی و همبستگی شوراهای اسلامی بر تداوم موفقیت‌ها می‌افزاید.

وی با بیان اینکه، پرداختن یک مجموعه به حاشیه آن را از متن خارج می‌کند و وقت و سرمایه مردم را هدر می‌دهد، افزود: حاشیه‌پردازی موجب می‌شود اوقاتی که برای برطرف کردن امور و مشکلات جامعه گذاشته می‌شود صرف اموری که برای جامعه بهره‌ای در بر ندارد شود.

این مسئول، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی سال گذشته با چنین حاشیه‌ای روبرو بود که نمونه آن را می‌توان به پرسش از رئیس جمهور اشاره کرد که عاقبت چیزی نصیب نمایندگان نشد.

وی، اذعان کرد: اگر شوراهای اسلامی نیز  در سطح روستا، بخش، شهر و شهرستان به حاشیه‌پردازی مشغول شوند از انجام بسیاری از امورات جا می‌مانند و فکرشان در مسیری پویا می‌شود که اثری برای مردم در بر ندارد.

رضوانی، با تصریح بر اینکه انسان در دوران عمر خود امانت‌دار نعمت‌های خداوند در اعصار مختلف است، یادآور شد: نباید نسبت به حق و اتفاق‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد و حکم خدا زیر پا گذاشته می‌شود و بیت‌المال به غارت می‌رود بی‌تفاوت باشیم.

وی با بیان اینکه برای اجرای حق سختی‌هایی وجود دارد ابراز کرد: اگر انسان به دنبال منافع امیال و خواسته‌های خود باشد حقایق را زیر پا می‌گذارد بنابراین برای صبر و مقاومت، مبارزه با نفس و زیاده‌خواهی‌ خود و دیگران به دنبال احقاق حق باشیم.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان هماهنگی، انسجام، حق‌طلبی، پاکی و صداقت، پیگیری و اشراف اطلاعاتی در زمینه اهداف و وظایف محوله برای پیشبرد برنامه‌ها را از وظایف شوراها برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: در گیلان خدمات زیادی از طرف مسئولان انجام شده است که اگر تنها کاستی‌ها را تاکید کنیم تخریب روحیه صورت می‌گیرد و کاری پیش برده نمی‌شود.

رضوانی، با اشاره به اینکه در استان و شهرستان نیز خدمات ارزنده انجام گرفته است، اذعان کرد: درآمد شهرداری که باید صرف جامعه و مردم شهر شود محدود است و اگر حق مردم را نگیرد موجب نارضایتی، فساد و انحراف می‌شود.

وی با اشاره به سال تولید ملی، بیان کرد: همه می‌توانند برای تحقق این هدف و آغاز یک گام مبارک که از تولید ملی حمایت می‌شود نقش‌آفرین باشند.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گیلان، با بیان اینکه خانواده‌ها و آموزش و پرورش در تغییر تمایل به مصرف کالای خارجی نقش مهمی دارند، افزود: فرزندان نسبت به فواید تولید داخلی آگاه شوند.

وی اضافه کرد: مصرف کالای خارجی بیکار شدن یک کارگر ایرانی است و کسی که به دنبال کالای خارجی باشد در مسیر بیکار کردن کارگران ایرانی و خانواده‌اش گام برمی‌دارد.

رضوانی، روشنگری و مشارکت عمومی تمام آحاد جامعه، فروشندگان و توزیع کنندگان در زمینه تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را ضروری دانست.

در این همایش شورای اسلامی شهر رستم‌آباد، شورای نمونه شهرستان رودبار معرفی شد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول