اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته شورا

اعضای شورای شهر ساری از 14 سال گذشته تاکنون تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته شورا، شورای سوم از اعضای شورای اسلامی دو دوره گذشته شهر ساری تجلیل کرد.

اعضای شورای شهر ساری از 14 سال گذشته تاکنون تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، بعدازظهر امروز شورای سوم شهر ساری به منظور بهره‌گیری از تجربه مشارکت جمعی شورای دو دوره گذشته شهر ساری اقدام به برگزاری جلسه‌ای با حضور خبرنگاران کرد که در این نشست اعضای شورای 14 ساله شهر ساری نظرات خود را مبنی بر به‌کارگیری اندیشه‌های حاصل از مشارکت جمعی که در سایه تعامل و تفاهم محقق می‌شود مطرح کردند.

نخستین سخنران اسفندیار عشوری بود، وی خدمات شورای سوم شهر ساری را تحسین‌برانگیز دانست و گفت: فعالیت‌های عمرانی شورای سوم زیربنایی بود و تصمیم‌سازی موجب شد تا هزینه صرف احداث پروژه‌های بزرگ شود.

محمدحسین مهرانفر نیز فعالیت در شورای شهر را کاری دلی عنوان کرد و یادآور شد: برای رفع کاستی‌های شهر باید فریاد زد و برای برخوردار شدن رفاه عمومی شهروندان باید از تمام توان استفاده شود.

وی با بیان اینکه صداقت، صمیمیت، عدالت، مسئولیت و کار کیفی اعضای شورای شهر را متعهد می‌کند تا از تشریفات بپرهیزیم.

عضو سابق شورای اسلامی شهر ساری خاطرنشان کرد: لذت فعالیت مشارکتی در همکاری همه جانبه است.

*اجرای قانون شوراها بعد از 20 سال

مصطفی شیرزاد نیز شورا را نماد دموکراسی اعلام کرد و اظهار داشت: شورا اصل قانون اساسی است که بعد از 20 سال در دوره اصلاحات محقق شد.

وی با بیان اینکه هر چه از عمر فعالیت‌های شورایی در شهر و روستا می‌گذرد جایگاه این نهاد مردمی تثبیت می‌شود، گفت: برخی نارسایی‌ها در اجرای کار شوراها وجود دارد که هر چه سابقه فعالیت‌های جمعی بیشتر می‌شود فرهنگ مشارکت مردمی و شورایی نیز ارتقا می‌یابد.

این عضو سابق شورای اسلامی شهر ساری تصریح کرد: رسانه‌ها نقش موثری در فرهنگ‌سازی فعالیت‌های شورا در بین مردم جامعه دارند.

شیرزاد با تاکید بر اینکه برخی فعالیت‌های عمرانی شورای سوم شهر ساری غیرکارشناسانه بوده است، اضافه کرد: پروژه پل میدان ولیعصر(عج) کارشناسی نیست و مشکل ترافیک شهر ساری را حل نکرد.

وی ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد برخی پروژه‌های احداث شده از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری تحمیل شده و خارج از سازمان است.

نادعلی رمضانپور نیز با بیان اینکه شورای شهر تجربه 14 سالگی خود را دارد، بیان داشت: بعد از 14 سال، ساری به توسعه نسبی رسید و هنوز جایگاه مرکز استان را به خود نگرفت.

*کار در ساری سخت است

وی به توسعه نیافتگی شهر ساری اشاره کرد و گفت: کار در ساری سخت است.

وی که سابقه دو دوره عضو بودن در شورای شهر ساری را  دارد با تاکید بر اینکه تلاش شود تا شهر ساری به توسعه پایدار برسد، اضافه کرد: وقتی مسئولیت را قبول کردیم باید برای انجام کار سخت متعهد باشیم.

*کارشکنی‌های و عقب‌ماندگی مازندران

رمضانپور برخی کارشکنی‌ها را موجب عقب‌ماندگی مازندران از سایر استان‌ها دانست و اظهار داشت: تفکر جمعی شوراها تصمیم‌های خوبی را برای شهر رقم می‌زند.

این عضو سابق شورای سوم شهر ساری شرط نخست موفقیت شورای شهر را همدلی و تفاهم عنوان کرد و بیان داشت: با به‌کار گیری از اندیشه‌های جمعی و تجربه شورای شهرهای دیگر تفکر جدید حاصل می‌شود.

رمضانپور با تاکید بر اینکه محور کار شورای شهر باید مردم باشند، تصریح کرد: اعضای شورای شهر در اخذ مصوبات دقت کنند تا حقی پایمال نشود.

وی نداشتن قدرت اجرایی شورای شهر برای پیشبرد تصمیمات این نهاد مردمی را مشکل دانست و گفت: جایگاه شوراها با ارتباط شخصی اعضا حفظ شد.

سید محمد آقامیری دیگر عضو شورای شهر ساری نیز به تفکر شورایی تاکید کرد و ادامه داد: خرد جمعی و پذیرش تفکر شورایی و عمل به روش جمعی در حفظ جایگاه شورا موثر است.

* احیا طرح خانه‌های تجربه در پارک‌ها

آقامیری با اشاره به اینکه شورا تشکیل شد ولی دولتمردان سازوکار شورایی فراهم نکردند، بیان داشت: شورا در کشور تشکیل شد ولی قانونمند نیست.

وی ادامه داد: شورا تشکیل شد ولی هنوز زمینه تحمل نظرهای خود اعضا فراهم نشده است.

این عضو شورای سوم شهر ساری با اشاره به اینکه شوراها دستاورد نظام جمهوری اسلامی در نظامی مردم‌سالاری است، تصریح کرد: جلسات شوراها باید جایگاه این نهاد مردمی را تقویت کند.

آقامیری به احیای طرح خانه‌های تجربه در پارک‌ها اشاره کرد و گفت: در این روش از نظرات بازنشسته‌های شهر برای پیشبرد اهداف شوراها استفاده می‌شود.

وی افق شورای شهر را روشن ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: اگر شوراها از مردم جدا شوند شهروندان آسیب می‌بینند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول