اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی:

بزرگ‌ترین شهرک تخصصی فرش ایران در بجنورد راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی گفت: بر اساس توافق بین شرکت شهرک‌های صنعتی استان و مرکز ملی فرش ایران، بزرگ‌ترین شهرک تخصصی فرش کشور در بجنورد راه‌اندازی می‌شود.

بزرگ‌ترین شهرک تخصصی فرش ایران در بجنورد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌شمالی، محمدرضا باقری اظهار داشت: علاوه بر این توافق، در حاشیه شهرک تخصصی فرش، در این شهر موزه و نمایشگاه دائمی فرش ایران نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی برگزاری جشنواره طراحی فرش دستباف و آموزش برای بافندگان فرش استان را با حمایت مرکز ملی فرش ایران از دیگر توافقات بین شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌شمالی با مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد.

باقری تصریح کرد: استان خراسان‌شمالی با برخورداری از توانمندی بالا در عرصه تولید فرش دستباف جایگاه خوبی در کشور دارد که بر اساس این قابلیت طرح خوشه صنعتی فرش دستباف با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان در راستای حمایت از این صنعت بومی دستی، اجرایی شد.

وی اظهار داشت: خوشه صنعتی فرش استان خراسان‌شمالی بر اساس این قابلیت‌ها در نمایشگاه بین‌المللی فرش در قطر شرکت کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی مزیت شرکت خوشه‌صنعتی فرش استان را در نمایشگاه بین‌المللی فرش قطر علاوه بر به نمایش گذاشتن توانمندی استان در این بخش در عرصه بین‌المللی، آمادگی مرکز ملی فرش ایران برای حمایت مالی، فنی و اعتباری از خوشه صنعتی فرش خراسان‌شمالی را هم اعلام کرد.

به گفته وی، خوشه صنعتی صادراتی فرش دستباف با چهار صادرکننده فعال استان در زمینه فرش در نمایشگاه بین‌المللی فرش قطر شرکت کرده که علاوه بر نمایش فرش دستباف استان در این نمایشگاه و فروش فرش اصیل خراسان‌شمالی مورد تایید سفیر ایران در قطر و وزیر بازرگانی این کشور قرار گرفت.

باقری یادآور شد: خوشه صنعتی فرش دستباف خراسان‌شمالی با تولید 9درصد فرش دستباف کشور و حضور بیش از 21 هزار بافنده به عنوان یکی از کانون‌های تولید فرش دستباف کشور مطرح بوده و استراتژی‌های توسعه بازار‌های بین‌المللی و ارتقا کیفیت محصولات تولیدی از مهم‌ترین استراتژی توسعه این خوشه صنعتی صادراتی است.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول