اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تولید سالانه 45 میلیون متر مکعب فرش

آران و بیدگل ‌پایتخت فرش ماشینی کشور شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل گفت: این شهرستان در سال 90 با تولید بیش از 45 میلیون متر مکعب فرش ماشینی، به عنوان پایتخت فرش ماشینی ایران معرفی شد.

آران و بیدگل ‌پایتخت فرش ماشینی کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مرتضی رحیمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این شهرستان با تولید بیش از 45 میلیون مترمکعب فرش ماشینی به قطب تولید فرش ماشینی در ایران تبدیل شده، اظهار داشت: در بخش صنعت، شهرستان آران و بیدگل با تولید فرش ماشینی، فولاد، تولید میله‌گرد، پارچه‌های رومبلی، صنایع شیر و لامپ کم‌مصرف به فعالیت می‌پردازد.

وی با بیان اینکه بخش معدن در آران و بیدگل و امر بهره‌وری درست از دریاچه نمک این شهرستان نیازمند توجه بیشتری است، افزود: در سال‌های اخیر شهرستان آران و بیدگل با کشت ویژه پسته و زعفران در بخش کشاورزی، پرورش بلدرچین، شترمرغ و گوسفند در بخش دامپروری و با گسترش صنعت توریسم و ثبت 117 اثر ملی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: از شاخص‌های بهبود وضعیت شغلی در سال 90 در شهرستان آران و بیدگل افزایش جمعیت کارگران بیمه شده به 16 هزار کارگر بوده است.

وی افزود: کاهش مستمری‌گیران بیمه بیکاری و کاهش شکایات در سال 90 از دیگر معیارهای بهبود وضعیت اشتغال در این شهرستان است.

رحیمی با اشاره به اینکه با کاهش 10 درصدی شکایات، در سال 90 به  378 شکایت رسیدگی شده است، بیان کرد: نرخ رسیدگی به شکایات در شهرستان آران و بیدگل 92.3 درصد است که در استان اصفهان از این نظر رتبه دوم را دارد.

وی با بیان اینکه از کل پرونده‌های سال 90، مشکل 92 درصد پرونده‌ها برطرف شده ادامه داد: تنها 13 پرونده برای رسیدگی به سال 91 ارجاع داده شد که از این نظر نیز شهرستان آران و بیدگل دارای رتبه نخست در استان اصفهان است.

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان آران و بیدگل، زمان رسیدگی به پرونده‌های این اداره را کمتر از یک ماه اعلام و خاطر نشان کرد: این در حالی است که کار رسیدگی به پرونده‌ها در شهرستان‌های مجاور بین چهار تا شش ماه به طول می‌انجامد.

رحیمی تعداد بازرسی از کارگاه‌های شهرستان را به طور متوسط ‌هزار و 100 بازرسی در طول سال ذکر کرد و ادامه داد: با وجود 3 هزار کارگر در سطح شهرستان، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تنها دارای یک بازرس است که هر سه سال یک‌ بار از یک کارگاه، بازرسی می‌کند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه  کمبود نیروی انسانی برای بازرسی از کارگاه‌ها از عمده مشکلات این شهرستان است، تصریح کرد: آران و بیدگل تنها شهرستان استان اصفهان است که در سال گذشته هیچگونه حادثه‌ای که منجر به مرگ کارگر شود را نداشته است.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول