اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال‌های 63 تا91 در تویسرکان انجام شد

بافت 1766 متر مربع فرش توسط مددجویان کمیته امداد

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان از بافت 5 هزار و 990 تخته فرش به متراژ یک هزار و 766 متر مربع از سال 63 تا کنون خبر داد.

بافت 1766 متر مربع فرش توسط مددجویان کمیته امداد

تیمور کرمی مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه در پروسه زمانی تعریف شده تعداد 92 دوره آموزشی در کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان برگزار شده است افزود: این متراژ قالی توسط یک هزار و 385 نفر از هنرآموزان زیر پوشش این نهاد به ارزش 7 میلیارد ریال بافته شده است.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی یک ساله چهار دوره آموزشی در قالب کارگاه فرشبافی دستباف با حضور استادان متبحر این نهاد برای افراد علاقمند زیر چتر حمایتی کمیته امداد برگزار می‌شود، ابراز داشت: در هر دوره سه ماهه 20 کارآموز در دو مرحله بهبافی و عالی بافی با فراهم‌سازی ابزار کار آموزش می‌بینند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان اظهار داشت: آشنایی با مواد اولیه مرغوب، آشنایی با بافت و نقشه‌خوانی فرش، شناخت معایب فرش و نحوه پیشگیری و اصلاح آن، آشنایی با طرح‌ها، رنگ‌ها و نقشه‌های فرش منطقه را از جمله سرفصل‌های آموزشی این دوره بهبافی بوده است.

وی اهداف برگزاری این دوره ها را افزایش کیفیت و کمیت فرش دستباف شهرستان و تشویق قالیبافان به تولید فرش های صادراتی مطابق با نیاز و سلیقه بازار و ارتقای سطح اطلاعات قالیبافان در بهداشت فردی، کارگاهی و حقوق اجتماعی خود عنوان کرد.

کرمی‌مقدم توسعه و ترویج این شغل در بین علاقمندان را از برنامه‌های هدفمند این نهاد در راستای کاهش نرخ بیکاری خواند و تصریح کرد: در راستای حمایت از فرشبافان تک باف و ایجاد اشتغال پایدار افزایش درآمد به منظور خودکفایی محرومان و همسان‌سازی سطح زندگی افراد جامعه به فعالان این عرصه تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

وی در پایان سخنان خود در پایان دوره آموزشی برای کارآموزان فرشبافی کارت مهارت صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: تمام فعالان در این حوزه زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول