اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حفاظت در برابر اشعه:

شیراز می‌تواند قطب منطقه‌ای ایمنی پرتوها شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حفاظت در برابر اشعه ایرانیان و مدیرکل حفاظت در برابر اشعه گفت: شیراز با ظرفیت‌های فراوانی که دارد می‌تواند قطب علمی کشور در ایران و منطقه در مبحث ایمنی در برابر پرتوها باشد.

شیراز می‌تواند قطب منطقه‌ای ایمنی پرتوها شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمود رضا کاردان صبح امروز در دومین کنفرانس ایمنی پرتوهای غیر یون‌ساز در شیراز اظهار داشت: انجمن حفاظت در برابر اشعه که به همت بزرگانی مانند مرحوم پرنیان‌پور، بنیان گذاشته شده بود، از قبل از انقلاب در کشور فعالیت داشت که مدتی این فعالیت توقف یافت اما دوباره به همت همکاران ما در این زمینه فعال شد.

وی ادامه داد: سال گذشته کنفرانسی در دانشگاه صنعتی شریف برای بررسی حادثه فوکوشیما برگزار شد و برآیند نظرات کارشناسان و متخصصان حاضر در آن کنفرانس این بود که باید تجهیزات گسترده‌تری برای بحث مانیتورینگ و پایش پرتوها در کشور مهیا شود.

کاردان اضافه کرد: توسعه کابرد پرتوها در سطح کشور که مورد تایید مقامات ارشد نظام است باید به گونه‌ای باشد که مردم حضور این پرتوها را در زندگی خود احساس کنند.

وی با اشاره به کاربردهای گسترده پرتوها در پزشکی، کشاورزی و صنعت بر لزوم رعایت ضوابط  ایمنی در این امر تاکید کرد.

به گفته مدیرکل حفاظت در برابر اشعه، با توجه به فعالیت‌های گسترده مرکز تحقیقات تابش و نیروی انسانی کاردانی که در زمینه تحقیقات پرتوها در شیراز فعال است، شیراز می‌تواند نقش گسترده‌تری در توسعه کاربردهای پرتوها و مباحث ایمنی آن داشته باشد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول