اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ایرج حسابی:

مجسمه‌های ورودی آژانس انرژی اتمی در وین ایرانی هستند

خبرگزاری فارس: فرزند پرفسور حسابی با انتقاد از اینکه در کشور ما به مفاخر علمی کمتر اهمیت داده می‌شود، گفت: در درب ورودی آژانس بین المللی انرژی اتمی در شهر وین چهار مجسمه از ابوریحان بیرونی، ابن سینا، زکریای رازی و خواجه نصیرالدین طوسی نصب شده که همه ایرانی هستند.

مجسمه‌های ورودی آژانس انرژی اتمی در وین ایرانی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، همایش گذری در فیزیک در دانشگاه مازندران با حضور ایرج حسابی فرزند پروفسور حسابی، حجت الاسلام یزدانی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی و اجتماعی پردیس بزرگ‌ترین دانشگاه مازندران برگزار شد.
ایرج حسابی در این همایش با اشاره به تمدن و فرهنگ چندین هزار ساله ایران گفت: حداکثر قدمت تاریخی کشورهای غربی و به ویژه آمریکا به 250 سال می‌رسد، ولی در عین حال آن قدر جرات به خرج می‌دهند که فرزندان پاک این سرزمین را متهم می‌کنند که به پاکستان رفته و اطلاعات اتمی این کشور را خریداری می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که اطلاعات اتمی پاکستان را یک دکتر ایرانی طراحی کرده پس نباید امکانات و توانایی شخصیت‌های کشوری را به دست فراموشی سپرد.
حسابی به فرهنگ و تمدن روم باستان اشاره کرد و بیان داشت: کشورهای غربی با تمام وجود به این تمدن افتخار می‌کنند در حالی که ما با توجه به اینکه در یک کشور متمدن زندگی می‌کنیم فقط به نقد کشور پرداخته و فقط به ظاهر مسائل می‌نگریم.
وی در این مورد به سخنی از پدرش پرفسور حسابی اشاره کرد که گفته بودند: انسان باید از خود راضی باشد تا بتواند جامعه‌ای را راضی کند پس خودمان باید به فرهنگ و تمدن خود ارج نهیم تا بتوانیم فرهنگ خود را به جهانیان عرضه کنیم.
حسابی در ادامه با انتقاد از اینکه در کشور ما کمتر به مفاخر علمی اهمیت داده می‌شود، گفت: در درب ورودی مرکز جهان اتمی در شهر وین چهار مجسمه از ابوریحان بیرونی، ابن سینا، زکریای رازی و خواجه نصیرالدین طوسی نصب شده است.
حسابی در پایان به اهمیت علم نزد پروفسور حسابی اشاره کرد و اذعان داشت: زمانی که پدرم در وضعیت جسمی بسیار نامطلوبی قرار داشت، ولی در بیمارستان سوئیس دست از مطالعه برنداشته و این شور علمی، شگفتی پرستاران بیمارستان را به دنبال داشت.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول