اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

همکاری با آژانس انرژی اتمی را کم کنیم

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برای ابراز مخالفت با قطعنامه اخیر آژانس باید همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را کم کنیم.

همکاری با آژانس انرژی اتمی را کم کنیم
مهدی مهدی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با توجه به نبود کمک به ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستای برنامه هسته‌ای ایران و سنگ‌اندازی‌های این آژانس، کم‌رنگ‌تر کردن همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راهکار مناسبی به نظر می‌رسد.
نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی افزود ضمن تاکید بر  توجه نداشتن آژانس به همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران افزود: همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حتی فراتر از پروتکل‌های آژانس است اما با این وجود بازهم آژانس برای دادن تکنولوژی‌های هسته‌ای به ایران کمک نمی‌کند.
مهدی‌زاده در همین رابطه ادامه داد: با وجود نبود همکاری آژانس با جمهوری اسلامی ایران و صدور قطعنامه‌های متعدد علیه ایران، ضمن ادامه ارتباط با این آژانس باید همکاری‌های خود را با آن آژانس کم‌تر از قبل کرد.

*قطعنامه شورای حکام چیزی جز شکست برای آمریکا نیست
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی مخالفت‌ کشورهای روسیه و چین با این قطعنامه و اعلام فعالیت غیرنظامی ایران تعدیل شده و از محتوایی که مورد نظر آمریکا و انگلیس بود خارج شد و این چیزی جز شکست در راه مقاصد خصمانه آمریکا علیه ایران نیست.
مهدی‌زاده ادامه داد: کشورهای دنیا از نیت جمهوری اسلامی ایران در رابطه با استفاده از انرژی هسته‌ای مطلع‌اند و رأی کم‌رنگ و کم تعداد اعضای آژانس و نبود اجماع میان آن‌ها در راستای صدور قطعنامه اخیر علیه ایران خود دال بر این ادعا ست.
نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی ضمن کاملا صلح‌آمیز و غیرنظامی خواندن فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: کشورهایی که مردم‌شان با اهداف آن‌ها همراه نیستند نیاز به تولید سلاح هسته‌ای و استفاده از آن هستند و جمهوری اسلامی ایران با همراهی ملت شریف و آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب نیازی به تولید تسلیحات و بمب اتمی ندارد.
وی خاطر نشان کرد: طی هشت سال جنگ تحمیلی و اتحاد کشورهای غربی و آزمایش تمام تسلیحات جنگی در راستای ضربه زدن به نظام و ایران، جمهوری اسلامی ایران به جهانیان نشان داد که ملت ایران بدون نیاز به داشتن حمایت بیگانگان و تسلیحات هسته‌ای بر سر اهداف و آرمان‌های نظام ایستادگی می‌کند و از هر آزمایشی سربلند بیرون می‌آید.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک موج بیداری اسلامی همه جهان را فرا می‌گیرد و با فراهم آمدن شرایط ظهور امام زمان(عج)، دنیا طعم واقعی حکومت اسلامی را می‌چشد.
قطعنامه مصوب شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی مخالفت‌ کشورهای روسیه و چین تعدیل شده است و به ابراز نگرانی عمیق و فزاینده درباره حل مسائل باقی مانده مربوط به برنامه هسته‌ای ایران از جمله آن‌هایی که قرار است روشن شود تا وجود ابعاد نظامی احتمالی را منتفی سازد می‌پردازد.
وی بیان داشت: این قطعنامه از ایران می‌خواهد که به‌طور کامل درها را به روی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باز کند و بدون پیش‌شرط وارد گفت‌و‌گو برای برطرف کردن نگرانی‌ها در این زمینه شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول