اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ترویج فرهنگ مطالعه در دانش‌آموزان

ایستگاه مطالعه در مدارس سمیرم راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: ایستگاه مطالعه ویژه دانش‌آموزان در مدارس شهرستان سمیرم راه‌اندازی شد.

ایستگاه مطالعه در مدارس سمیرم راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، به منظور اشاعه فرهنگ مطالعه و تقویت‌ انگیزه‌ مطالعه‌ در دانش آموزان ایستگاه مطالعه در اوقات زنگ تفریح دانش آموزان در محل حیاط دبستان فعالیت می‌کند.

فرشته اسکندری در همین راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس هدف از اجرای این طرح را ایجاد انگیزه‌ و عادت‌ به‌ مطالعه‌ در دانش‌آموزان دانست و گفت: این‌ راه‌ یکی‌ از ساده‌ترین‌ و موفق‌ترین‌ روش‌های‌ حل‌ مشکل‌ فضای‌ کتابخانه‌ و در دسترس‌ قرار دادن‌ کتاب‌ برای‌ دانش‌آموزان‌ و ایجاد علاقه بیش‌تر آنها به مطالعه است.

وی هم‌چنین با اشاره به حضور 60 نوآموز پیش دبستانی در این مدرسه اضافه کرد: به منظور استفاده نوآموزان پیش‌دبستانی از این ایستگاه، دانش‌آموزان پایه‌های بالاتر در غرفه دیگری به اجرای شعر و قصه برای این نوآموزان می‌پردازند.

مدیر مجتمع آموزشی و پرورشی صبا آموزش و پرورش سمیرم با بیان اینکه زیربنای‌ شخصیت‌ انسان‌ در سال‌های‌ نخست‌ زندگی ‌پایه‌گذاری‌ می‌شود، افزود: اگر مطالب‌ خواندنی‌ مفید و سازنده‌ در اختیار کودکان‌ و نوجوانان‌ قرار گیرد و آنها از همان‌ سنین‌ کودکی‌ به‌ مطالعه‌ عادت‌ کنند راه‌ و رسم‌ زندگی‌ را می‌آموزند و تحت‌ تأثیر داستان‌ها و کتاب‌های‌ آموزنده‌، به‌ رشد و تعالی‌ دست پیدا می‌کنند که در آینده‌ نیز برای‌ حل‌ مشکلات‌ خود از کتاب‌ کمک‌ می‌گیرند.

وی کتاب‌ و کتاب‌خوانی را‌ سبب پیشرفت‌ تحصیلی‌ دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: مطالعه‌ کتاب‌های غیر درسی‌ سبب بالا رفتن‌ سطح‌ فکر، فعال‌ شدن‌ ذهن‌، افزایش‌ گنجینه‌ لغات‌ و افزایش‌ علم‌ و آگاهی‌ می‌شود.

اسکندری اضافه کرد: خواندن‌ داستان‌های‌ مختلف‌، سبب شکل‌ گرفتن‌ ارزش‌های‌ گوناگون‌ در ذهن‌ کودک‌ می‌شود، حساسیت‌ او را رشد می‌دهد و احترام‌ به‌ دیگران‌ در او شکل‌ می‌گیرد و رضایتی‌ که‌ کودک‌ از مطالعه‌ به دست‌ می‌آورد او را متّکی‌ به‌ خود بار می‌آورد.

وی مطالعه را یکی‌ از بهترین‌ راه‌های‌ غنی‌‌سازی‌ و بهره‌وری‌ از اوقات‌ فراغت‌ دانست و افزود: مدرسه‌، دومین‌ محیط‌ تربیتی‌ است‌ که‌ تأثیر بسیاری‌ در آموزش‌ و رشد شخصیت‌ کودکان‌ دارد چراکه دانش‌آموزان ‌حساس‌ترین‌ دوران‌ عمر خود را در مدرسه‌ می‌گذرانند.

مدیر مجتمع آموزشی و پرورشی صبا ادامه داد: اگر عوامل‌ تربیتی‌ در مدرسه‌ به خوبی‌ وظیفه‌ خود را انجام‌ دهند می‌توان‌ به‌ سعادت‌ و ترقی‌ جامعه‌ در آینده‌ به طور کامل‌ امیدوار بود.

وی در ادامه با اشاره به نداشتن فضای مناسب کتابخانه در مدرسه، گفت: برای‌ جبران‌ کمبود فضای ‌کتابخانه‌ در مدرسه کتابخانه‌های‌ کلاسی‌ را ایجاد کردیم زیرا این‌ راه‌ یکی‌ از ساده‌ترین‌ و موفق‌ترین ‌روش‌های‌ حل‌ مشکل‌ فضای‌ کتابخانه‌ و در دسترس‌ قرار دادن‌ کتاب‌ برای‌ دانش‌آموزان‌ است‌.

اسکندری در ادامه با بیان اینکه کتابخانه‌های کلاسی تا حدی‌ مشکل‌ کمبود فضای‌ مناسب‌ برای‌ کتابخانه‌ را حل‌ می‌کند، اضافه کرد: کودکان‌ هر روز با دیدن‌ کمد کتابخانه‌ نسبت‌ به‌ مطالعه‌ راغب‌تر می‌شوند و کتاب‌ها متناسب‌ با سن دانش‌آموزان‌ انتخاب‌ می‌شوند که معلم‌ می‌تواند به‌ هنگام‌ تدریس‌ از کتاب‌ها استفاده‌ کرده تا بر علاقه‌مندی‌ دانش‌آموزان‌ بیفزاید.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با یک ‌هزار و 329 فرهنگی و 11 هزار و 475 دانش‌آموز در 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول