اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

شاخصه‌های شناسنامه علوی بودن مازندران باید رعایت شود

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: زمانی شناسنامه علوی مازندران ثبتش با سند برابر است که نماز صبح در مساجد و حجاب چادر در این استان زنده شود.

شاخصه‌های شناسنامه علوی بودن مازندران باید رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی‌اکبر طاهایی ظهر امروز در مراسم سپاس از معلم که به مناسبت شهادت آیت‌الله مطهری در دبیرستان دخترانه معارف مرکز مازندران برگزار شد با تاکید بر اینکه اندیشه مطهری باید در زندگی انسان‌ها ساری و جاری باشد، اظهار داشت: آیات سوره الرحمن، معرف جایگاه معلم است.

وی یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی در کشور ما فضای تعلیم و تربیت به سوی معنویت حرکت می‌کند، در حالی که روش دین‌شناسی در آموزش و پرورش قبل از انقلاب وجود نداشت.

طاهایی ادامه داد: هم‌اکنون شاهد تحول مبارکی در سطوح مختلف آموزش و پرورش کشور هستیم که درصدد است راه مطهری را ادامه دهد.

نماینده عالی دولت در مازندران به تعبیر امام راحل در وصف شهید مطهری اشاره کرد و گفت: مطهری دارای اندیشه مطهر است و تمام آثار این فیلسوف برای تمام سنین و در هر زمانی کاربردی است.

طاهایی تفکر مطهری را اندیشه‌ورزی در دین و قرآن معرفی کرد و یادآور شد: تجلیل و نکوداشت این شهید باید در نقد اندیشه‌ها استمرار یابد.

وی گروه تروریست شهید مطهری را مفسران قرآنی دانست که علیه قرآن اقدام به شهادت استاد مطهری کردند.

استاندار مازندران بیان داشت: گروه فرقان، معمار اندیشه قرآنی را به شهادت رساندند و با این کار از یک سو انقلاب اسلامی را از وجود این فرزانه محروم کرد، ولی از طرف دیگر موجب شد آثار شهید مطهری مورد توجه جامعه اسلامی قرار گیرد.

استاندار مازندران در بخشی از سخنانش به اندیشه‌ورزی اسلامی که مد نظر قرآن و اندیشه شهید مطهری بود اشاره کرد و گفت: خداوند عبادت مبتنی بر اندیشه‌ورزی را قبول دارد.

وی اضافه کرد: اگر جامعه اسلامی بر اساس عبادت مبتنی بر اندیشه‌ورزی معماری می‌شد کشور ما در جهان رتبه نخست علمی را داشت.

وی با تاکید بر اینکه اندیشه مطهر در جامعه اسلامی باید ترویج یابد، خاطرنشان کرد: اگر از من سئوال شود که مازندران پایگاه علویان است یا نه، جواب منفی می‌دهم زیرا پایگاه علویان به نماز صبح در مسجد پایبند است.

استاندار مازندران به رعایت حجاب اسلامی و انتخاب چادر به عنوان حجاب برتر برای خانم‌ها تاکید کرد و گفت: چادر شعبه‌ای از حجاب فاطمی است که باید حفظ شود.

این مسئول ابراز داشت: زمانی شناسنامه علوی مازندران ثبتش با سند برابر است که نماز صبح در مساجد و حجاب چادر در این استان زنده شود.

طاهایی متذکر شد: خودم را به عنوان استاندار مازندران ملامت می‌کنم که چرا نمی‌توانم در این استانی که پایگاه علویان نام دارد اثرگذار باشم.

وی با بیان اینکه در محضر حضرت فاطمه باید در مقام پاسخگویی قرار گیرم، گفت: حجاب فاطمی و علوی زمانی است که خود را نفی کنیم.

این مسئول اذعان داشت: متولیان امر در آموزش و پرورش رعایت حجاب اسلامی و فاطمی را ملاک ارزیابی‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول