اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مقام معلم در اردبیل گرامی داشته شد

برپایی مراسم سپاس معلم در جای جای استان اردبیل

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت مقام معلم با عنوان سپاس معلم در تمام مدارس استان اردبیل برگزار شد.

برپایی مراسم سپاس معلم در جای جای استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که صبح امروز در مدرسه راهنمایی سبلان اردبیل برگزار شد دانش‌آموزان با اهدای شاخه‌های گل و با زمزمه سرود معلم، این روز بزرگ را پاس داشته و به معلمان تبریک گفتند.

در این مراسم مدیر آموزش و پرورش  ناحیه یک اردبیل در سخنانی مقام معلم را بالاترین مقام در نزد خدا اعلام و خداوند را اول معلم بشریت خواند.

نوروز صمدی‌فرد اظهار داشت: خداوند نعمت معلم را برای راهنمایی و هدایت بشریت مبعوث داشته است و امروز ما جهان را بی‌نیاز از وجود معلم نمی‌بینیم.

وی هفته معلم را فرصت بازنگری در مقام معلم اعلام کرد و افزود: امروز اندیشمندان معضلات اجتماعی، نظام تعلیم و تربیت را داروی جامعه اعلام می‌کنند و بی‌شک معلم در این میان نقش طبیب را دارد.

این مسئول روز معلم را روزی بزرگ برای پاسداشت ارج و قرب این قشر اعلام کرد و افزود: فرهنگ‌سازی پاسداشت این روز مهم‌ترین مسایلی است که امروز جامعه ما به آن نیاز دارد و علاوه بر آن در ارتباط و ارزش مقام معلم باید بحث و بررسی‌های جامعی صورت گیرد.

مدیر آموزش و پرورش  ناحیه یک اردبیل پیامبران جامعه اسلامی را بزرگ‌ترین معلمان عنوان کرد و گفت: امروز در فرهنگ ما مقام معلم جایگاهی بس رفیع است تا جایی که روز شهادت بزرگ فیلسوف کشورمان آیت‌الله شهید مرتضی مطهری را به این روز نامیده‌اند.

صمدی‌فرد ادامه داد: امروز اگر جامعه ارزش معلم را نداند خود را به وادی فراموشی می‌سپارد و هر فرد که خود را بی‌نیاز از معلم بداند رو به انحطاط و زوال است.

وی تصریح کرد: عظمت روح معلم و فراخی اندیشه وی به حدی است که ما جهان درون کودکان‌مان را به دست وی می‌سپاریم و مطمئن هستیم در نظام تعلیم و تربیت فردی شایسته تحویل ما داده خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش  ناحیه یک اردبیل وجود معلمان را به عنوان برترین تحفه از سوی خدا اعلام کرد و افزود: معلمان ما را از فقر و ناعدالتی به سوی غنی و عدالت هدایت می‌کنند که این جایگاه را باید ارج نهاد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه معلمان و فرهنگیان نیز اشاره کرد و گفت: وظیفه ما به عنوان فرهنگیان ایجاب می‌کند در این هفته نقاط ضعف، تهدیدها و فرصت‌های خود با بازبینی کنیم و راه‌های فرسوده‌ای که دانش‌آموزان توسعه و ارتقای فکری پیدا نمی‌کنند از بین ببریم.

این مسئول بیان داشت: تقویت بنیه اعتقادی و دینی دانش‌آموزان از دیگر وظایفی است که معلمان ما باید به آن بپردازند چرا که به گفته علمای اجتماعی قرن 21 از آن کسانی است که علم را توام با اعتقاد و عمل به منصه ظهور برساند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صمدی‌فرد طرح‌های اجرا شده از سوی وزارت آموزش و پرورش را در راستای ارتقای سطح کیفی آموزش‌های دانش‌آموزان مهم اعلام کرد و افزود: اگر بخواهیم افتخارات ایران زمین را استمرار بخشیم و بیرق علم را در جهان به اهتزاز درآوریم ضروری است گام‌های موثری را در راستای شناسایی آسیب‌های تعلیم و تربیت و نیازهای معلمان برداریم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول