اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم قرآنی خوی:

مطهری در بیداری دینی سهم بزرگی داشت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم قرآنی خوی گفت: شهید مطهری در بیداری دینی کشور سهم بزرگ و عمده‌ای داشت.

مطهری در بیداری دینی سهم بزرگی داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ولی نوروزی ظهر امروز در مراسم تجلیل از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی سپاه خوی اظهار داشت: شهید مطهری در تعلیم و تربیت دانشجویان نقش موثر و سازنده‌ای داشت و با اندیشه‌های ناب خود توانست ابعاد فطری و نور حقیقی را در دانشگاه‌ها احیا کند.

وی با بیان اینکه امروز نیاز به اندیشه‌های شهید مطهری بیش از پیش در جامعه احساس می‌شود، افزود: استاد مطهری اخلاق اسلامی را در جامعه زنده و مسیر تازه‌ای در رشد فکری و اعتقادی مراکز علمی و دانشگاهی ایجاد کرد.

نوروزی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری گفت: ساده زیستی، پایبندی به ارزش‌ها، منش اخلاقی و قدرت بالای علمی از ویژگی‌های بارز این شهید والامقام است و دانشجویان و اساتید باید با تاسی به بزرگان علمی و اخلاقی دانشگاه‌ها را به سمت رشد و تعالی بیش از پیش سوق دهند.

این مسئول اضافه کرد: این متفکر اسلامی عمر شریف و ارزنده خود را در راه اهداف مقدس اسلام و انقلاب صرف کرده و با کج‌روی‌ها و انحرافات مبارزه سرسختانه‌ای داشته است؛ از این رو دشمنان به دنبال فرصتی بودند تا این عالم برجسته را از سر راه خود بردارند.

وی ادامه داد: نظریات و اندیشه‌های شهید مطهری می‌تواند جوانان را طوری تربیت کند که با چشم باز و فکری توانا در راستای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی تلاش کنند.

نوروزی تاکید کرد: جوانان باید با مطالعه آثار این معلم شهید، ادامه دهنده راستین راه شهدا باشند و نگذارند دشمنان نظام و انقلاب با دسیسه‌ها و توطئه‌های مختلف به اهداف شوم خود در جامعه دست یابند.

رئیس دانشگاه علوم قرآنی خوی خاطرنشان کرد: اساتید، معلمان و مربیان تعلیم و تربیت و دانشجویان در الگوگیری از این عالم برجسته نقش مهمی دارند.

وی افزود: وظیفه امروز ما تولید علم و فناوری است و با توجه به فضای روز دنیا و وجود امکانات متعدد در جامعه باید در تمام عرصه‌های علم و فناوری به مراتب بالا دست یابیم.

ولی صحرایی مسئول عقیدتی سیاسی سپاه خوی نیز در این مراسم گزارشی از برنامه‌های عقیدتی ارائه کرد.

در این مراسم از مربیان نمونه با اهدای لوح و هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول