اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله قربانی:

مطهری معیار اندیشه صحیح اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شهید مطهری به عمق اندیشه اسلامی رسیده بود، گفت: مطهری معیار اندیشه صحیح اسلامی است.

مطهری معیار اندیشه صحیح اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی پیش از ظهر امروز در دیدار با فعالان عقیدتی سپاه قدس گیلان با تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری اظهار کرد: رزم سپاه براساس عقیده است.

وی، عقیده سپاه پاسداران را برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) عنوان کرد و افزود: دنیای امروز پشتوانه بهره‌گیری صحیح از ابزار جنگی نو که عقیده سالم است، را ندارد.

قربانی با اشاره به حمله ارتش آمریکا به افغانستان و دیگر نقاط، تصریح کرد: ارتش آمریکا بدون پشتوانه دین به نقاط مختلف دنیا لشکرکشی می‌کند.

امام جمعه رشت پاسداران را دارای چهره‌های نورانی توصیف کرد و گفت: شهدای پاسدار نماد اسلام و دین هستند.

وی با بیان اینکه عرفان با معرفت صحیح و عبادت کسب می‌شود، خاطرنشان کرد: عالمانی مانند آیت‌الله بهجت سالک راه خدا بودند و در باور دیگران اثرگذارند.

قربانی حالت‌های معنوی همراه با علم را بسیار اثرگذار دانست و تصریح کرد: مقام علمی آیت‌الله بهجت بسیار بالا بود.

نماینده نخست مردم گیلان در خبرگان رهبری با تاکید براینکه ایمان عوامانه زودگذر است، ابراز داشت: ایمان بر پایه علم و دانش ماندگار است.

وی، شهید مطهری را از عالمان ربانی و اهل سلوک نامید و یادآور شد: شهید مطهری از عارفان واقعی بود و آداب اسلامی را رعایت می‌کرد.

قربانی عقاید نادرست را از مشکلات دنیای امروز برشمرد و اذعان کرد: شهید مطهری به عمق اندیشه اسلامی رسیده بود اما بسیاری از افراد شخصیت ایشان را درک نکردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه شهید مطهری تمام مسائل اعتقادی اسلام را بیان می‌کرد، افزود: مطهری شخصیت علمی در حوزه بود ضمن اینکه رابطه تنگاتنگی با دانشجویان و علما داشت.

وی، شهید مطهری را سنگردار اسلام خواند و اظهار کرد: شهید مطهری برای دفاع از اسلام قهرمانانه وارد صحنه می‌شد.

قربانی استاد شهید مطهری را مغز متفکر اسلام نامید و تصریح کرد: سپاه تربیت شده مکتب اسلام است.

خشایار مهدی‌زاده مسئول عقیدتی سیاسی سپاه قدس گیلان نیز در این دیدار مبنای جمهوری اسلامی ایران را برخاسته از تفکر شهید مطهری عنوان کرد و گفت: مبنای فکری سپاه باید برخاسته از تفکر شهید مطهری باشد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول