اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت‌جام:

شهید مطهری ترکیب تعقل و تعبد بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه تربت‌جام با بیان اینکه شهید مطهری شخصیتی جامع‌الاطراف بود، گفت: ویژگی بارز ایشان، ترکیب تعقل و تعبد بود.

شهید مطهری ترکیب تعقل و تعبد بود

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدعلی موسوی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: شهید مطهری، یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان و متفکران اهل‌بیت(ع) عصمت و طهارت است که هم‌چنان نیز کتب و اندیشه‌های ایشان مدنظر محققان و قشر دانشجوی ایران اسلامی است.

موسوی‌فر گفت: شهید مطهری دارای ویژگی‌های بسیار شاخصی مانند تقوا و دین‌مداری بود و همانند طبیبی حاذق مشکلات زمان خود را شناسایی می‌کرد و در پی درمان آن بر‌می‌آمد.

وی افزود: قلم و بیان شهید مطهری کامل در خدمت اسلام و هم‌چنین مقتضیات زمان بود و ایشان توانستند ترکیب و تعادل بسیار مناسبی میان تعقل و تعبد ایجاد کنند و براساس همین مشخصه، خدمات شایانی به حوزه و دانشگاه داشتند و کتب ایشان نیز گنجینه‌ای گران‌بهاست که باید از آنها به نحو مطلوب استفاده کرد.

امام جمعه تربت‌جام با اشاره به بزرگداشت روز معلم، تأکید کرد: نام‌گذاری 12 اردیبهشت به نام روز معلم، قطعا" دارای پیام‌های بسیار زیادی است که اگر آنها را به صورت عمیق، مدنظر داشته باشیم، جایگاه و نقش معلم در جامعه افزایش خواهد یافت.

موسوی‌فر خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) بارها در سخنرانی‌های خود اعلام کردند که معلمی، شغل انبیاست و این بیان رهبر کبیر انقلاب دارای مستندات بسیار زیادی در آیات و روایات قرآن است.

وی گفت: وظیفه معلم، تنها تعلیم و تربیت دانش‌آموزان نیست، بلکه وی دارای نقش بسیار خطیری در آموزش اخلاق، عقاید، دین‌باوری، معاد، توحید و تمام آنچه که به دایره عمل انسان‌ها مربوط است، معنا می‌شود و معلمان جامعه اسلامی باید این خصوصیات را نیز در رفتار و گفتار خود مدنظر داشته باشند.

امام جمعه تربت‌جام افزود: تمامی انسان‌ها و تمام کسانی که در جمهوری اسلامی ایران منشأ خدمات هستند، مدیون معلمان خود هستند و اگر معلمان هم‌چون اسوه خود، یعنی شهید مطهری در دو عرصه علم و عمل فعال باشند، تأثیرات تربیتی آنها بسیار بیش‌تر می‌شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول