اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای مجلس نهم:

استفاده از داشته‌های گیلان در ایجاد اشتغال تاثیرگذار است

خبرگزاری فارس: کاندیدای مجلس نهم گفت: برای فراهم کردن زیرساخت‌های ایجاد اشتغال در گیلان باید از داشته‌های استان استفاده شود.

استفاده از داشته‌های گیلان در ایجاد اشتغال تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نظرعلی علیزاده عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه گیلان در سالن دانشکده فنی این دانشگاه با تشریح دلایل خود برای حضور در عرصه انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: نخستین دلیل شخصی‌ام این است که هنوز توانایی در عرصه انقلاب بودن را حتی پس از بازنشستگی دارم و می‌خواهم با حضور خود در صحنه به مردم خدمت کنم نه اینکه سال‌های بازنشستگی‌ام را برای خود صرف کنم.

وی با اشاره به دومین دلیل حضور خود در انتخابات گفت: از سال 56 تا 90 در بیشتر شهرها و شهرستان‌های گیلان خدمت کرده‌ام و با مشکلات و توانمندی‌های استان آشنا هستم که می‌تواند دلیل خوبی برای حضور در انتخابات برای توسعه استان باشد.

عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان، درباره فعالیت خود در مجموعه سپاه و بسیج، اذعان کرد: بروز حرکت‌های اخیر در مقاطع مختلف کشور و مواجهه نظام با آن تهدیدها و بحران‌های سخت و پیچیده مرا برای حضور در این عرصه مصمم‌تر کرد زیرا این رویارویی نیازمند حضور افراد با تجربه است.

وی با بیان اینکه نتیجه انتخابات وابسته به میزان شناخت مردم از نمایندگان و رای آنها است، خاطرنشان کرد: اشتغال جوانان بزرگ‌ترین مشکل استان بوده و مربوط به زیرساخت‌های گیلان است.

علیزاده، موضوع کشاورزی و صنعت را موجب متحول شدن استان دانست و گفت: تاکنون این دو مبحث بیشتر در معرض آسیب قرار گرفته‌اند تا پیشرفت.

وی با تصریح بر اینکه گردشگری گیلان به جز در بخش‌های کوچک ظرفیت چندانی ندارند، ابراز کرد: می‌توانیم با گسترش طرح‌های سالم‌سازی در سواحل خزر ظرفیت گردشگری را افزایش دهیم.

کاندیدای مجلس نهم، با اشاره به ضرورت اهمیت افزایش ظرفیت گردشگری در گیلان و رشد ماندگاری مسافر در این استان اذعان کرد: توجه به رابطه صنعت و دانشگاه و نیاز به‌کارگیری از قوای دانشگاهیان در امر مدیریت استان از اهمیت  بسزایی برخوردار است.

وی متذکر شد: در شرایط کنونی نه تنها دستگاه‌ها به فکر استفاده از این ظرفیت‌ها نیستند بلکه برای ایجاد ارتباط بین این دو قشر نیز تلاش نمی‌کنند.

علیزاده افزود: روزگاری گیلان محل اشتغال برای دیگر استان‌ها بود اما هم‌اکنون خالی از این ظرفیت شده و جوانان برای کسب و کار مجبور به ترک استان هستند. وی با بیان اینکه خروج هر یک از جوانان ما تنها خروج یک فرد نیست، تصریح کرد: خروج هر جوان به معنای خروج  یک اندیشه، تفکر، نیرو و انرژی است که می‌تواند موجب رقم زدن قصه فقر در استان باشد.

کاندیدای مجلس نهم در پاسخ به سئوال دانشجویی مبنی بر اینکه یک نماینده چگونه می‌تواند در مدت کوتاه چهار سال نمایندگی خود زیر ساخت‌های کافی برای ایجاد اشتغال جوانان را در گیلان فراهم کند و این شعاری است که تمام نمایندگان می‌دهند اما در عمل کاری صورت نمی‌گیرد، گفت: برای ایجاد اشتغال در گیلان ابتدا از داشته‌های استان بهره می‌گیریم و سعی می‌کنیم نهایت استفاده را از منابع خدادادی آن بگیریم و سپس به احداث کارخانه و غیره می‌پردازیم.

وی در پاسخ به سئوال دانشجوی دیگری مبنی بر چگونگی حمایت دولت از طرح‌های سالم‌سازی دریا اظهار داشت: در بخش‌هایی از قانون کشور ساخت و توسعه طرح‌های سالم‌سازی دریا لحاظ شده و دولت در این راستا از اجرای آن حمایت می‌کند.

علیزاده در پاسخ به دانشجوی دیگری که دلیل حمایت حسن تامینی نماینده دور نخست رشت از وی و جعفرزاده را پرسیده بود، ابراز کرد: بنده تنها ساختمانی را که قبلا تامینی برای ستاد خود اجاره کرده بود اجاره کردم و این بدین معنا نیست که افرادی به او رای داده‌اند به بنده نیز رای دهند.

عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان به ظرفیت و توانمندی بالای نمایندگان مجلس اشاره کرد و یادآور شد: استفاده و بهره‌گیری از نیروی دانشگاه در مدیریت استان موثر است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول