اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش کشاورزی محقق شد

پرداخت تسهیلات 43 هزار ‌میلیون ریالی به متقاضیان اشتغال‌زایی گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی گچساران گفت: تسهیلاتی افزون بر 43 هزار میلیون ریالی در زمینه طرح‌های کشاورزی برای ایجاد اشتغال به متقاضیان گچسارانی پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات 43 هزار ‌میلیون ریالی به متقاضیان اشتغال‌زایی گچساران

علی مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: افزون بر 4 هزار و 140 میلیون ریال از درآمدهای حاصل از فروش اراضی و بیش از 614 میلیون ریال نیز از اجاره اراضی کشاورزی دریافت شده است.

وی افزود: طرح دعوی هفت مورد حفظ کاربری اراضی در محاکم قضایی و آرشیو الکترونیک بیش از 7 هزار و 470 برگ از اسناد کشاورزی از اقدامات اداره جهاد کشاورزی گچساران در سال 90 است.

مرادی از واگذاری بیش از 94 هکتار از اراضی ملی برای طرح‌های زراعی خبر داد و گفت: در زمینه طرح‌های باغداری نیز بیش از 82 هکتار زمین به متقاضیان واگذار شده است و 51 هکتار نیز از اراضی ملی به طرح‌های ماده 31 اختصاص یافته ‌است.

* 1485 نفر ساعت روز آموزش کشاورزی به متقاضیان داده شده است

مدیر جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به دیگر اقدامات اداره جهاد کشاورزی گچساران در سال 90 بیان داشت: کشت مزرعه تحقیقی ترویجی مقایسه گندم آبی در سطح یک هکتار و کشت مزرعه نمایشی سیر در سطح پنج هکتار در سال 90 از دیگر فعالیت‌های اداره جهاد کشاورزی گچساران است.

مرادی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های آموزش کشاورزی یکی از اقدامات تأثیرگذار در آگاهی‌بخشی به جامعه کشاورزی است، افزود: یک‌هزار و 485 نفر ساعت روز در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی در بخش‌های مختلف کشاورزی به متقاضیان آموزش داده شده است.

* با اجرای طرح‌های خوداشتغالی روستایی 90 فرصت شغلی به دست آمد

رئیس اداره جهاد کشاورزی گچساران از پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به 520 نفر خبر داد و اعتبارات پرداخت شده به متقاضیان در این زمینه را افزون بر 14 هزار میلیون ریال اعلام کرد.

مرادی بیان کرد: 21 طرح اشتغال‌زا با اعتباری افزون بر 43 هزار میلیون ریال و اشتغال‌زایی 90 نفر در زمینه‌های مختلف اجرا شده است.

وی تأمین آب و تجهیز چاه سه طرح با شش نفر اشتغال، احداث باغ مرکبات دو طرح با اشتغال پنج نفر، گاو شیری نیمه صنعتی سه طرح با اشتغال هفت نفر، دو طرح زنبورداری با اشتغال دو نفر، نوسازی آغل 14 طرح با اشتغال‌زایی 14 نفر و احداث سه واحد مرغداری با اشتغال 22 نفر را از جمله طرح‌های اشتغال‌زایی در زمینه کشاورزی عنوان کرد.

مرادی خاطرنشان کرد: پرواربندی گوساله با احداث یک واحد و اشتغال‌زایی هفت نفر، کارخانه تولید اسانس میوه با ظرفیت 200 تن و اشتغال‌زایی 20 نفر و توزیع انواع کود شیمیایی با ظرفیت یک‌هزار تن و اشتغال‌زایی هفت نفر از دیگر طرح‌های اشتغال‌‌زا به شمار می‌رود.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول