اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان خبر داد

اختصاص اعتبار برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از ایجاد 40هزار فرصت شغلی در بخش کشاورزی خوزستان با اعتبار 470 میلیارد تومان خبر داد.

اختصاص اعتبار برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید خلف موسوی ظهر امروز در نشست کارگران استان با استاندار به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار کرد: به همت استاندار و همکاری دستگاه‌ها در استان خوزستان 40 هزار فرصت شغلی در بخش توسعه کشاورزی ایجاد خواهد شد و برای این منظور در مرحله اول مبلغ 473 میلیارد تومان نیز اختصاص یافته است.

وی گفت: افتخار ما این است که خدمتگزار قشر کارگر هستیم، کارگرانی ایثارگر، مومن و ولایت مدار که در دوران انقلاب با بستن شیرهای نفت به مبارزه با رژیم ظالم شاه پرداختند و با تقدیم یک‌هزار و 20 شهید از حریم انقلاب اسلامی دفاع کردند.

موسوی با اشاره به ورود دشمنان بعثی به خاک کشورمان به بیان تلاش‌ها و از جان گذشتگی‌های کارگران کارخانه‌های گروه ملی صنعتی فولاد، نورد و لوله، فولاد کاویان و فارسیت اهواز و... پرداخت و گفت: نورد و گروه ملی، هم در جبهه کار و تولید بودند و همدر جبهه رزم و اگر ایثارگری‌های کارگران و رزمندگان ما در این مناطق نبود بی‌شک دشمنان اسلام تا دل اهواز نفوذ می‌کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: کارگران همیشه در صحنه و انقلابی در دوران دفاع مقدس از یک سو در زیر بمباران وحشیانه بعثی دست از کار و تلاش بر نداشتند و از سوی دیگر با حضور مشتاقانه خود در میدان‌های رزم در دفاع و پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای نظام از هیچ گونه تلاشی دریغ نکردند.

موسوی به تشریح جنگ اقتصادی استکبار پرداخت و گفت: استکبار جهانی تا دیروز از توپ و تانک استفاده می‌کرد اما امروز اقتصاد ما را هدف قرار داده است. بنابراین برای شکست استکبار، لازم است تمام تلاش خود را در سال جاری برای افزایش تولید ملی و حمایت از کار و سرمایهٔ ایرانی به کار گیریم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطرنشان کرد: خیل عظیم کارگران ما در جهاد مقدس کار و تولید، آماده هستند تا با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و با حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تولید ملی را افزایش و رونق دهند.

وی بر ضرورت خرید کالاهای ایرانی تاکید کرد و گفت: خرید کالای ایرانی باید به ارزش تبدیل شود، با حمایت از کالای ایرانی به اشتغال فرزندانمان کمک کنیم. همچنین، امروزه خیلی از کالاهای ایرانی از مشابه خارجی با کیفیت‌تر هستند و لزومی ندارد که به کالای خارجی روی آوریم.

موسوی اعلام کرد: بیش از 710 هزار نفر از جمعیت 4 میلیون و 600 هزار نفری استان خوزستان را قشر تلاشگر کارگر تشکیل می‌دهند که با میانگین هر خانواده 5 نفری، جمعیت خانوار کارگری به بیش از 3.5 میلیون نفر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه خوزستان قطب کشاورزی است و سالانه 12 میلیون تن محصول کشاورزی در این استان تولید می‌شود بر ضرورت ایجاد شرکت‌های تعاونی و سهامی کشاورزی مهر به ویژه در زمینه بسته بندی و صنایع فرآوری محصولات کشاورزی تاکید کرد.

وی با اشاره به تشکیل 45 جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان در سال گذشته، بیان کرد: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته 130 هزارو 654 فرصت شغلی بود که با تلاش‌های انجام شده توسط استاندار خوزستان و مدیران دستگاه‌ها بالغ بر 143 هزار و 988 نفر در سامانه ملی رصد ثبت شده که بیش از تعهد داده شده است.

موسوی همچنین از پرداخت بیمه بیکاری به 6 هزار و 389 نفر و بازنشسته شدن 7 هزار نفر در کمیته سخت و زیان آور خبر داد و گفت: امسال با اجرای طرح مهر کشاورزی شاهد تحولی در عرصه اشتغال‌زایی کشاورزی خواهیم بود.  

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول