اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

آمار دقیقی از اشتغال ارائه شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: برای اینکه در بحث اشتغال به توفیقاتی برسیم باید آمار دقیقی از اشتغال ارائه شود.

آمار دقیقی از اشتغال ارائه شود

 حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر مسئولان استان آذربایجان‌غربی آمار دقیقی از اشتغال ارائه نمی‌کنند و هر سال بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که می‌شود باز با آمار بالای بیکاری در این استان مواجه هستیم.

وی با تاکید بر ارائه آمار درست از میزان بیکاری، تصریح کرد: اگر آمار دقیقی از بیکاری و تعداد شاغلان در استان ارائه نشود بدون شک به توفیقاتی در راستای ایجاد اشتغال دست نخواهیم یافت.

این مسئول افزود: مشکل دیگری که در زمینه اشتغال وجود دارد این است که شغل‌هایی که ایجاد می‌شوند شغل پایدار نبوده و عمدتا فصلی هستند که در ارائه آمار توسط مسئولان شاهد ارائه لیستی از این افراد در آمار افراد شاغل هستیم.

ذاکر با بیان اینکه اشتغالی به عنوان شغل محسوب می‌شود که دارای ثبات بوده و درآمد ثابتی داشته باشد، خاطرنشان کرد: به دلیل وجود باغات متعدد در این استان شاهد هستیم تعدادی از هم استانی‌ها فقط در فصل‌های خاصی از سال در باغات استان کار می‌کنند ولی نام این افراد در بین افراد شاغل می‌آید در حالی که همین افراد در تمام طول سال سر کار نبوده و فقط به ازای هر روز یا ماه که در باغات مشغول هستند حقوق می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد ارائه آماری مبنی بر ایجاد اشتغال توسط ادارات دولتی استان هستیم،‌ افزود: با وجود اینکه آماری از ایجاد اشتغال توسط ادارات داده می‌شود همچنان در بحث اشتغال با مشکل مواجه هستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ادارات و نهادها با برنامه‌ریزی‌های مدون در زمینه بهبود سرمایه‌گذاری و جذب بخش خصوصی می‌توانند در ایجاد فرصت‌های شغلی نقش کلیدی ایفا کنند و لازم است تا مسئولان با جدیت کامل تعهد خود را اجرایی کنند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول