اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مناظره دو کاندیدای مجلس همدان ـ 1

حجازی: کاستی‌های مجلس در نظارت بر دولت به انفعال اقتصاد کشور دامن زد

خبرگزاری فارس: کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس در حوزه انتخابیه همدان و فامنین گفت: کاستی‌های مجلس در امر نظارت بر دولت به معضل منفعل شدن اقتصاد کشور دامن زده است.

حجازی: کاستی‌های مجلس در نظارت بر دولت به انفعال اقتصاد کشور دامن زد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان سید محمدکاظم حجازی عصر امروز در جلسه مناظره نامزدهای انتخابات در همدان و در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا به روز کارگر و نگاه ویژه مقام معظم رهبری به این قشر اشاره کرد و اظهار داشت: توجه ویژه به این قشر یک تکلیف است هر چند که در نگاه مسئولان روز کارگر منتهی به یک شعار و ادبیات در یک روز از سال شده است و تنها چیزی که مشاهده نمی‌شود، حمایت واقعی از این قشر است که در واقع تحقق‌بخش امر تولید ملی هستند.

وی افزود: امیدوار هستیم که در بی‌رمقی موجود در سطح مسئولان در باب توجه به قشر ارزشمند کارگر، تغییر رویه‌ای را شاهد باشیم تا بر این اساس فرداهای خوبی در کشور رقم بخورد.

کاندیدای انتخابات مجلس نهم در حوزه همدان در بخش دیگری از سخنانش به هفته بزرگداشت معلم اشاره کرد و افزود: کار مثبتی که دانشجویان دانشگاه بوعلی انجام داده‌اند این است که در کنار پرداختن به مسائل علمی، بر اساس مطالبه رهبری در راستای ارتقای بینش سیاسی نیز پیشگام شده‌اند.

به گفته وی مجلس مظهر اراده ملت است که بر این اساس باید بسترساز تحقق آرمان‌ها و برنامه‌هایی باشد که بر اساس منویات مقام معظم رهبری و نیز برش‌های تعالی و توسعه کشور، ترسیم شده است.

حجازی با بیان اینکه در مجلس نماینده‌ای موفق است که عملگرا باشد، تصریح کرد: نخبگی یک نماینده در این است که امکان ارتباط برقرار کردن با طیف‌ها و مجموعه‌های نخبگان را به طریقی به وجود آورد تا بر این اساس در جایگاه همه این طیف‌ها به مجلس برود چرا که نظریه‌پردازی بدون اینکه بستر عمل اجرایی را در نماینده محقق کند، گام ابتری است که در کارنامه بسیاری از نمایندگان سابق مشهود است و حاصل آن نیز این دردهای بی‌درمانی است که می‌بینیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه عصر روز به پایان رسیدن انتخابات، روز فراموشی تعهدهای قانونی و شعارهای نماینده است، تصریح کرد: در هشت دوره مجلس شورای اسلامی این آفت را فراوان دیدیم.

در ادامه این نشست مجری برنامه با بیان اینکه بسیج و جامعه اسلامی در رأی دادن بر اساس منویات رهبری عمل می‌کند و هیچ تصمیمی را در زمینه حمایت از یکی از دو کاندیدای حوزه همدان اعلام نکرده‌اند، چه‌طور شما گفته‌اید که این دو مجموعه مواضع خود را اعلام کرده‌اند؟ و دیگر اینکه جامعه اسلامی نامه‌ای به شما ارسال کرد مبنی بر اینکه تعداد نطق‌های پیش از دستور، طرح‌های پیشنهادی، طرح سؤال و تذکر به وزرا، نامه کتبی به رئیس جمهور و ... را از شما خواستار شدند که اعلام کنید اما متأسفانه شما همکاری نکرده و مواضع خود را اعلام نکردید و حدود 10 روز پیش آن هم با واسطه پاسخ دادید، چرا؟

حجازی در پاسخ ضمن تکذیب این بحث گقت: آنچه را که به من ارسال شده بود به عنوان یک مبنای ارزیابی عملکرد نماینده نبود، من از دوستان دعوت به جلسه حضوری کردم تا نقطه نظرات مختلف را در باب امور مربوط به حوزه نمایندگی بیان کنند اما به هر دلیل و یا شاید محدودیت فرصت، انجام ندادند.

وی با اشاره به بروشورهای ارزیابی عملکرد دو کاندیدا که تفاوت فاحشی بین عملکرد دو کاندیدا نشان می‌داد، افزود: آنچه که اشاره داشتم، اعلام شده این برگه‌ای است که قبل از ورود به جلسه به دانشجویان ارائه شده که کذب محض است و اصلاً مورد تأیید نیست، خوب بود حداقل قبل از جمع‌بندی این برگه، به بنده نیز نشان داده می‌شد و باید پاسخ به ما بدهید، لذا نمی‌خواهم این بحث را دامن بزنم چون بسیج و جامعه اسلامی برای من محترم هستند اما وظیفه دارم تذکری بدهم.

کاندیدای انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی در حوزه انتخابیه همدان و فامنین گفت: بهتر بود به جای تعیین درصدها مجموعه بسیج و جامعه اسلامی فرم‌ها و اعلام نظر را به خود دانشجویان واگذار می‌کردند تا هرکس بر اساس برداشت خود به جمع‌بندی برسد در آن صورت بحث شفاف‌تر می‌شد.

حجازی در پاسخ به سؤال مجری مبنی بر اینکه دهم اردیبهشت چه روزی است که با توجه به پاسخ حجازی که 20 سئوالی نپرسید، مجری بیان کرد: دهم اردیبهشت سالروز فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی است که ایشان در این موضوع تأکید کردند که "خشکاندن ریشه فساد مالی و اقتصادی مستلزم اقدام همه‌جانبه به وسیله قوای سه‌گانه است" با این وصف نظر شما در ارتباط با عملکرد مجلس چیست، راهکار بدهید، بحث اختلاس را هم بیان کنید.

حجازی در پاسخ با بیان اینکه بهتر از سؤال، مناظره است و سؤال‌هایی باید طرح شود که روشنگری را در جامعه داشته باشد، عنوان کرد: از آنچه که در دیدگاه رهبر است با تکرار چند سال مستمر، در عمل فاصله بسیار جدی را می‌بینیم، بدترین کارنامه در این زمینه، کارنامه دولت است چرا که نتوانسته تعهداتی که رهبری معظم انقلاب در حوزه اقتصاد انتظار داشته، محقق کند.

وی افزود: وقتی قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را به تصویب می‌رسانیم، یکی از ارکان مهم این موضوع حمایت از عرصه تولید است و آنچه را که ما اقل کار در این مسیر می‌بینیم، مجموعه دولت در فضای حمایت از امر تولید داشت، چراکه دولت به دلیل تمرد از قانون فضایی را برای اقتصاد جامعه امروز ایجاد کرد که اقتصاد ما اقتصادی است منفعل نسبت به آنچه که بتواند انتظارات اقشار مختلف اجتماعی را پاسخگو باشد.

حجازی با بیان اینکه کاستی‌های مجلس در امر نظارت بر دولت به معضل منفعل شدن اقتصاد کشور دامن زده، گفت: یکی از موارد این بحث اختلاس 3 هزار میلیاردی و ده‌ها موضوع دیگر و دست به دست دادن کسانی است که باید در این حوزه کفایت بیشتری از خود نشان می‌دادند و متأسفانه ما شاهد چنین گام بلندی نبودیم.

وی با بیان اینکه در استان همدان بیشترین بی‌مهری نسبت به جامعه کارگری است که متأسفانه روز به روز کارخانجات محدود هم رو به تعطیلی می‌روند، خاطرنشان کرد: کارخانه سامیکو صنعت 9 سال تمام در بلاتکلیفی و عدم حمایت مدیران و نمایندگان وقت بودند تا در سه سال گذشته با تدابیر مختلف و دست به یقه شدن با برخی از مسئولان ملی در مجلس ده‌ها کارگر فقط توانستند به حق اولیه امرار معاش خود برسند.

کاندیدای انتخابات مجلس در حوزه همدان و فامنین افزود: امروز کارخانه کیوان همدان با حدود 400 کارگر در حال تعطیل شدن است و چند ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند و آقایانی که در مسند امور اجرایی هستند باید بدانند که فرمایشات رهبری برای تابلو کردن در اتاق‌ها و سخنرانی‌ها و ... نیست بلکه تعهداتی است که باید در عرصه عمل به انجام می‌رساندند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قانونی که با تأکید رهبری در مجلس مبنی بر نظارت بر دولت به موقع شکل می‌گرفت، اینها می‌توانستند بدانند طرح نظارت یعنی چه، تا نگذارند دستگاه‌های اجرایی بی نظارت، رویه‌ای را طی کنند که متأسفانه نتیجه آن معضلات امروز باشد و یک کار اندکی را به روزهای آخر مجلس نکشانند.

حجازی گفت: همه این موارد مهم‌ترین مباحثی است که ما در عرصه تحقق فرمایشات رهبری در عرصه اقتصاد کوتاه آمدیم و مسئولان اجرایی که باید اتاق کار خود را به پرداختن این مسائل وقف کنند و درب اتاق‌هایشان برای رسیدگی باز باشد، امروز تبدیل به اتاق‌های سیاسی شده که در فکر نمایندگان و کاندیداهای خودشان هستند که آنها را با چه ابزار و حیل و مکرهایی در کمیسیون‌های مجلس قرار دهند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول