اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

مجلس نگاه به اقتصاد دریا را عمیق کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: مجلس باید نگاه جامع‌تری نسبت به مسائل دریایی کشور داشته باشد چرا که دریا ظرفیت ارزشمندی است که می‌توان از آن استفاده‌های مطلوب‌تری کرد.

مجلس نگاه به اقتصاد دریا را عمیق کند
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، غلامعلی نعیم‌آبادی عصر امروز در دیدار با مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان که به مناسبت هفته ملی دریانوردی صورت گرفت، اظهار کرد: برخی از کشورها استفاده خیری از دریا می‌کنند و برخی دیگر استفاده شر.
وی افزود: چنانچه برنامه‌ریزی مناسبی در راستای بهره‌برداری از نعمت دریا صورت پذیرد، بخش مهمی از مشکل اشتغال در استان برطرف می‌شود.
امام جمعه بندرعباس در ادامه به برخی مشکلات این حوزه اشاره کرد و خواستار توجه جدی دولت و مجلس برای رفع این مشکلات شد.
نعیم‌آبادی تصریح کرد: مجلس باید نگاه جامع‌تری نسبت به مسائل دریایی کشور داشته باشد چرا که دریا ظرفیت ارزشمندی است که می‌توان از آن استفاده‌های مطلوب‌تری کرد.
وی رفع مشکلات کشتی‌سازی و بندر تیاب را از جمله اولویت‌های این بخش در استان عنوان کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این دیدار گفت: علی‌رغم تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی جهان، وضعیت بنادر استان هرمزگان به ویژه بندر شهید رجایی در بخش تخلیه و بارگیری، وضعیت مطلوب و رو به رشدی است که پیش‌بینی می‌شود روند فوق با شتاب بیشتری ادامه یابد.
علی‌اکبر صفایی یکی از برنامه‌های در دست اقدام سازمان بنادر و دریانوردی را توسعه و ساماندهی بنادر اصلی و کوچک در راستای رونق اقتصادی و رفع محرومیت از مناطق ساحلی عنوان کرد و افزود: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای رفع محرومیت از جزیره هرمز، عملیات اجرایی احداث بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا در بندرعباس آغاز می‌شود.
وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح مشکل اصلی مردم این منطقه که دسترسی راحت و آسان به سرزمین اصلی است برطرف می‌شود.
صفایی ادامه داد: طرح توسعه بندر مسافری شهید ذاکری نیز طبق برنامه در دست انجام است و عملیات احداث ترمینال مسافری بندر شهید حقانی نیز طی روزهای آینده رسما آغاز می‌شود.
اله‌مراد عفیفی‌پور معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه دریانوردان در تجارت جهانی گفت: در شش ماهه گذشته،  548 نفر در آبهای هرمزگان دچار سانحه شدند که با اقدام به موقع مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی 544 نفر از آنها نجات یافتند و متاسفانه یک نفر فوت و 3 نفر نیز مفقود شدند.
انتهای پیام؛/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول