اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کودک دو ساله کوچک‌ترین عضو کتابخانه یادگار امام محمدیه

خبرگزاری فارس: یک کودک یک سال و 10 ماهه استان قزوین کوچک‌ترین عضو کتابخانه عمومی یادگار امام بخش محمدیه است.

کودک دو ساله کوچک‌ترین عضو کتابخانه یادگار امام محمدیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره ‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، محمدحسین سلیمی متولد 12 خردادماه سال 89 کوچک‌ترین عضو کتابخانه یادگار امام شهر محمدیه است.

مسئول کتابخانه یادگار امام در این رابطه اظهار کرد: کتاب‌ و مطالعه‌ عاملی‌ برای‌ شناخت‌ و رشد دینی‌، فرهنگی‌، اخلاقی‌ و اجتماعی‌ انسان‌ است‌ و با کتاب‌ خوب‌، انسان‌ ساخته‌ شده، رشد می‌کند و برای‌ حرکت‌ در آینده آماده‌ می‌شود.

رمضان حیدری افزود: بسیاری‌ از دانشمندان‌ و روانشناسان‌ معتقدند که‌ اساس‌ و زیربنای‌ شخصیت‌ انسان‌ در سال‌های‌ اول‌ زندگی ‌پایه‌گذاری‌ می‌شود و آموخته‌های‌ این‌ دوران‌ تأثیر عمیقی‌ بر آینده‌ زندگی‌ فرد دارد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به این موضوع اگر مطالب ‌خواندنی‌ مفید و سازنده‌ در اختیار کودکان‌ و نوجوانان‌ قرار گیرد و آن‌ها از همان‌ سنین‌ کودکی‌ به‌ مطالعه‌ عادت‌ کنند راه‌ و رسم‌ زندگی‌ را می‌آموزند و با تأثیر داستان‌ها و کتاب‌های‌ آموزنده‌ به‌ رشد و تعالی‌ رسیده و در آینده‌ نیز برای‌ حل‌ مشکلات‌ خود از کتاب‌ کمک‌ می‌گیرند.

حیدری یادآور شد: خواندن‌ داستان‌های‌ مختلف‌، سبب شکل‌ گرفتن‌ ارزش‌های‌ گوناگون‌ در ذهن‌ کودک شده، حساسیت‌ او را رشد می‌دهد و احترام‌ به‌ دیگران‌ را در او شکل‌ می‌‌دهد.

وی تأکید کرد: کتا‌بخوانی‌ توانایی‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ را در بیان‌ نیازها و خواسته‌‌هایشان‌ افزایش‌ می‌دهد؛ عدم‌ توانایی‌ در بیان‌ مطالب‌، نیازها و خواسته‌ها به‌ صورت‌ کلامی‌ و نوشتاری‌ به‌ میزان‌ مطالعه‌ و خواندن‌ بستگی‌ دارد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به مطالب مذکور کتابخانه یادگار امام، بسترسازی برای توسعه کتاب و کتابخوانی از سنین خردسالی را از اولویت‌های مهم خود قرار داده و اقداماتی برای جذب بیشتر کودکان و خردسالان به سوی کتاب و کتابخوانی دارد.

حیدری اضافه کرد: برگزاری مسابقات نقاشی و کتابخوانی، ایجاد بخش تخصصی کودک با فضاسازی جذاب و مناسب، عضویت رایگان کودکان در کتابخانه و ایجاد امکان بازدید از موزه حیات وحش واقع در این مکان از جمله اقداماتی بوده که در این کتابخانه برای جذب بیشتر خانواده‌ها برای ثبت‌نام کودکانشان انجام شده است.

مسئول کتابخانه یادگار امام محمدیه در پایان گفت: این کتابخانه در حال حاضر دارای بیش از 200 عضو کودک کم‌تر از 10 سال است و صدرا رمضانی، مهدیه رویت‌وند، مهدی زرینی، فاطمه شش‌پری، زهرا شیخی و زینب مهربان از دیگر کودکان کم‌تر از هفت سال کتابخانه یادگار امام محمدیه هستند.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول