اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال خواستار شد

جاری شدن قوانین کار و کارگر بر اساس احکام اسلام

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال خواستار جاری شدن قوانین کار و کارگر و تکریم کارگران بر اساس احکام اسلامی شد.

جاری شدن قوانین کار و کارگر بر اساس احکام اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از کارگران نمونه خلخال اظهار داشت: فعالیت کارگر و کار شبانه ‌روزی او برای کسب رزق حلال عبادت است و این عبادت باید ارج گذاشته شود.

وی با بیان اینکه کارگران در جامعه ما باید دارای نقشی والا و مهم باشند افزود: کارگران ما حق دارند نسبت به کوتاهی‌های انجام شده در مقابل آنها اعتراض کنند و وظیفه همه ما پاسخگویی به این اعتراضات است.

رشتبری تاکید کرد کارگران باید به چشم ولی‌نعمات جامعه نگریسته شوند و ارتقای جایگاه آنان در جامعه باید همراه با اعتلای وضعیت معیشتی آنان باشد.

امام جمعه خلخال تصریح کرد: کارگران مهمترین ظرفیت تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی هستند، بنابراین تلاش کارگران در جامعه نباید به دید حقارت نگریسته شود بلکه عدالت اجتماعی ایجاب می‌کند تا حق کارگران کامل و جامع پرداخت شده و دغدغه آنان در راستای تامین معیشت‌شان برطرف شود.

وی با بیان اینکه در سایه دستاوردهای انقلاب اسلامی جایگاه کارگران ارتقا یافته است، افزود: کارهای بسیار خوبی در امر بهبود وضعیت زندگی کارگران و حل مسایل و مشکلات آنها انجام شده ولی رسیدن به جایگاه آرمانی کارگران نیاز به تلاش مضاعف دارد.

رشتبری اظهار امیدواری کرد: در سالی که به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده این فاصله تا حد قابل قبولی کاهش یافته و منزلت اجتماعی واقعی کارگران در جامعه حفظ شود.

امام جمعه شهرستان خلخال با پرداختن به جایگاه و منزلت کارگر از دیدگاه اسلام ابراز داشت: اگر قوانین کار و کارگر بر اساس احکام اسلام در جامعه جاری شود قطعاً وضعیت زندگی کارگران به مراتب بهتر و تولید نیز به تبع آن بهبود خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش با اهدای لوح سپاس و هدایایی به کارگران برتر، نمونه و تلاشگر واحدهای کارگری از تلاش آنها در عرصه‌های تولید و صنعت تجلیل شد.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول