اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی بوشهری:

دولت به حل مشکلات جامعه کارگری اهتمام داشته باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با اشاره به اینکه دولت و مسئولان نسبت به کارگران وظیفه خطیری بر دوش دارند، گفت: دولت باید نسبت به رفع نیازهای جامعه کارگری اهتمام جدی داشته باشد.

دولت به حل مشکلات جامعه کارگری اهتمام داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، فرارسیدن روز جهانی کارگر را تبریک گفت و تاکید کرد: باید مسئولان نسبت به رسیدگی به نیازهای کارگران اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید کارگران نیز همانند اقشار دیگر دارای زندگی مطلوبی باشند، تاکید کرد: باید در جامعه هر فرد متناسب با روحیه‌ای که دارد مشغول کار و فعالیت شود و چنین جامعه‌ای فعال و پویا است.

امام جمعه قم بیان داشت: عرصه کار و فعالیت نباید به گونه‌ای باشد که کارگران اشتیاقی برای کار کردن نداشته باشند.

وی نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» را مورد توجه قرار داد و گفت: جامعه باید پویا و مولد باشد و چنین جامعه‌ای می‌تواند به پیشرفت‌های مادی و معنوی دست یابد.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه افزایش بیکاری تبعات و نتایج بسیار منفی برای جامعه به بار خواهد آورد، یادآور شد:‌ اشتغال موجب می‌شود که روحیه امید در جامعه تقویت شده و استعداد افراد نیز همواره شکوفا می‌شود.

وی ضرورت توجه به عزت و شرافت کارگران را مورد تاکید قرار داد و افزود: دین مبین اسلام برای کار و کارگر ارزش ویژه‌‌ای قائل شده است و ما نیز باید به آن توجه داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وجود برخی ناهنجاری‌های فعلی جامعه را به دلیل کم بودن شغل دانست و بر اهتمام مسئولان نسبت به این مهم تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش کارگران در تولید و پیشرفت کشور گفت:‌ کارگران باید هر وظیفه‌ای که بر عهده گرفته‌اند را به شکل مطلوب به انجام برساند و بدانند که سهم مهمی در اعتلای کشور دارند.

حسینی بوشهری با اشاره به نقش آفرینی کارگران در دوران انقلاب تاکید کرد: جامعه کارگری قبل از انقلاب با اعتصاب‌های خود نقش آفرینی کردند و توانستند در راه دستیابی به هدف مهم که همانا پیروزی انقلاب اسلامی بود به وظیفه خود عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت و مسئولان نسبت به کارگران وظیفه خطیری بر دوش دارند، گفت: دولت باید نسبت به رفع نیازهای جامعه کارگری اهتمام جدی داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: دین مبین اسلام نسبت به حقوق کارگر تاکید ویژه دارد و در آموزه‌های دینی آمده است که تا عرق کارگر خشک نشده حقوق او باید پرداخت شود

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول