اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد دبیر اجرایی خانه کارگر استان قم اعلام کرد

انعقاد قراردادهای کاری شش روزه در محیط‌های کارگری

خبرگزاری فارس:‌ دبیر اجرایی خانه کارگر استان قم گفت: برخی کارفرماها قراردادهای شش روزه با کارگران منعقد می‌کنند که حقوق روز جمعه را به آنها پرداخت نکنند.

انعقاد قراردادهای کاری شش روزه در محیط‌های کارگری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی طالبی امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر با آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم با تبریک فرارسیدن روز جهانی کارگر گفت: هر سال به مناسبت فرارسیدن هفته کار و کارگر برنامه‌های مختلفی اجرایی می‌شود ولی امسال نوع متفاوتی از برنامه‌ها را اجرایی خواهیم کرد.

وی رویکرد اصلی برنامه‌های هفته کار و کارگر در سال جاری را دیدار و گفت‌وگو با فعالان جامعه کارگری، مسئولین و همچنین علما عنوان کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد در این دیدارها در راه حل کردن مشکلات جامعه کارگری تلاش کنیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر قم با اشاره به کمبودهای جامعه کارگری گفت: جامعه کارگری در بسیاری از موارد با کمبود و ناعدالتی مواجه بوده است، ولی قشر ارزشمند کارگران هیچ گاه ذره‌ای در دفاع از اصل انقلاب کوتاهی نخواهند کرد.

وی با انتقاد از برخی مشکلات به وجود آمده در زمینه روابط کار تصریح کرد: برخی ناهماهنگی‌ها موجب شده است که به جامعه کارگری ضرر و زیان وارد شود.

طالبی وجود نداشتن امنیت شغلی را از جمله مشکلات جامعه کارگری دانست و خاطرنشان کرد: قراردادهای موقت که بر خلاف قانون کار و اصول شرعی و انسانی منعقد می‌شود از مهم‌ترین مشکلاتی است که جامعه کارگری با آن روبه‌رو است.

وی تاکید کرد: برخی کارفرماها حتی قراردادهای شش روزه با کارگران منعقد می‌کنند که حقوق روز جمعه را به آنها پرداخت نکنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قم با اشاره به اینکه کارگران از نظر معیشتی در وضعیت مناسبی قرار ندارند، خاطرنشان کرد: قشر کارگر در تامین اصول اولیه زندگی خود نیز موفق نیست و این در حالی است که بیش از نیمی از نیروی کار کشور بیش از هشت ساعت در روز کار می‌کنند.

وی توجه هرچه بیشتر نسبت به وضعیت جامعه کارگری از سوی دولت را خواستار شد و گفت:‌ باید مسئولان نسبت به تامین نیازهای کارگران اهتمام داشته باشند و نگذارند که حق آنها پایمال شود.

طالبی با اشاره به اینکه 150هزار نفر در بخش کارگری در استان قم مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: جامعه کارگری از امکانات درمانی محروم است که امیدواریم که با راه‌اندازی بیمارستان امام رضا(ع) بخشی از نیازهای کارگران در زمینه مسائل درمانی برطرف شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول