اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

بازسازی 85 درصد بیمارستان‌های گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بازسازی 85 درصد بیمارستان‌های این استان خبر داد.

بازسازی 85 درصد بیمارستان‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن بهبودی ظهر امروز در مراسم یادواره شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت مقام معلم، شهید مطهری را دارای مقام والا و ارزشمندی دانست.

وی اظهار کرد: شهید مطهری استاد فرزانه و نمونه یک انسان کامل بود که باید از رفتار و کردار این شهید درس گرفت.

این مسئول با اشاره به اینکه مسئولیت آموزش قشر جوان جامعه بر عهده اساتید دانشگاه است، تصریح کرد: اساتید دانشگاه علوم پزشکی در این راستا باید با توان بالا و همت بیشتر نسبت به تربیت دانشجویان تلاش کنند.

وی، اساتید خوب و نمونه را بهترین الگوی دانشجویان خواند و افزود: ارتقای اساتید و نظارت بر فعالیت‌های آموزشی از جمله اقدام‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی استان است.

به گفته بهبودی، 50 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به استادی ارتقا یافتند.

وی، با بیان اینکه علوم پزشکی گیلان در بخش درمان و بهداشت کارهای بزرگی انجام داده است، خاطرنشان کرد: بازسازی بیمارستان‌ها و اورژانس‌های استان و ارتقای این مراکز و تاثیرگذاری آنها بر سطح کیفیت بهداشت و درمان از جمله این اقدام‌هاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تصریح بر اینکه 952 خانه بهداشت در گیلان فعالیت می‌کند، ابراز کرد: 16 شبکه بهداشت و درمان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی، از فعالیت 22 بیمارستان در گیلان خبر داد و یادآور شد: گیلان یکی از مهم‌‌ترین و پیشرفته‌ترین مراکز جراحی قلب و عروق کشور را دارد و جزو پیشرفته‌ترین مراکز ارتوپدی و تعویض مفاصل در کشور محسوب می‌شود.

بهبودی، بازسازی 85 درصد بیمارستان‌های گیلان را از دیگر اقدام‌های مهم علوم پزشکی استان نامید و اذعان کرد: اختلاف سطح مراکز ارائه خدمات به بیماران در بخش خصوصی و دولتی برداشته شده اما باز هم باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی، از ساخت 13 بیمارستان در گیلان خبر داد و افزود: در هفته سلامت امسال 21 خانه بهداشت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اورژانس‌های 115 گیلان را جزو بهترین اورژانس‌های کشور نامید و تصریح کرد: وجود 315 اورژانس بین راهی از قابلیت‌های استان است.

وی، با بیان اینکه نیروهای توانمند پزشکی بسیاری در گیلان وجود دارد، ابراز کرد: کسب تمام موفقیت‌ها و ارتقای شاخص‌های بهداشتی با همکاری معاونان، همکاران و اساتید دانشگاه علوم پزشکی به دست آمده است.

سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در مراسم مذکور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، خلوص و معنویت این شهید را دلیل جاودانگی وی دانست.

حجت‌الاسلام شفیع امامی، پیوند بین علم و معنویت را از ویژگی‌های بارز شهید مطهری ذکر کرد و افزود: مطالعه آثار استاد مطهری می‌تواند پاسخگوی بسیاری از پرسش‌های جوانان و نوجوانان باشد.

ا‌نتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول