اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

بیمارستان‌های دولتی استان اردبیل به دستگاه بی‌خطر‌ساز مجهز شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: بیمارستان‌های دولتی استان اردبیل مجهز به دستگاه‌های بی‌خطر‌ساز شدند.

بیمارستان‌های دولتی استان اردبیل به دستگاه بی‌خطر‌ساز مجهز شدند

علی حمیدی امروز در گفت‌و گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: همزمان با اولین روز از هفته زمین پاک با حضور مسئولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با هدف امحای بهداشتی پسماندهای خطرناک بیمارستانی، کلیه بیمارستان‌های دولتی استان مجهز به دستگاه بی‌خطر‌ساز شده و لوح تقدیر امحای اصولی پسماند عفونی بیمارستان‌ها به رئیس بیمارستان امام خمینی اردبیل اهدا شد.

وی همچنین از برگزاری امحای اصولی پسماند بیمارستانی در اردبیل خبر داد و گفت: در سراسر استان هیچگونه پسماند عفونی غیر‌بهداشتی بیمارستانی را شاهد نخواهیم بود و تمام زباله‌های بیمارستانی که خطرناک‌ترین زباله‌ها هستند از این طریق امحا خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه همه بیمارستان‌ها موظف به امحای بهداشتی زباله‌های عفونی خود هستند، به خبرنگار فارس خاطرنشان کرد: در کار گروه مدیریت پسماند تصمیم گرفته شد که کلیه آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌های محدود و شخصی وارد این سیستم شده و کمیته کاوش نیز در این زمینه تشکیل یافت.

حمیدی یادآور شد: با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد مجموعه‌های کلینیکی شرکت تعاونی بی‌خطر‌ساز تشکیل و با تهیه دستگاه اتو‌کلاو تمام زباله‌های بیمارستانی خود را به شیوه اصولی امحا نمایند.

این مسئول تاکید کرد: بخش‌های خصوصی و کلینیک‌ها نیز موظف‌اند وارد این سیستم شده و با بی‌خطر‌سازی واحدهای خود زباله‌ها را تحویل شهرداری داده و در سیستم امحای اصولی شرکت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان داشت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت تاکید عمیقی بر این مسئله داشت دستگاه‌های اتوکلاو از سوی این وزارت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی به صورت رایگان قرار گرفته و همه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی موظف به تهیه آن هستند.

 

جشن دفن بهداشتی زباله برگزار می‌‌شود

حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح برنامه‌های هفته زمین پاک در اردبیل به خبرنگار فارس اظهار داشت: همزمان با این هفته در یکی از شهرهای استان برنامه ویژه هفته زمین پاک با مشارکت شهرداری، مردم و مسئولان استانی برگزار و بخش‌های مختلفی اعم از پاکسازی، جشن دفن بهداشتی، ایجاد فضای سبز و ... پیگیری خواهد شد.

وی به نامگذاری ایام هفته زمین پاک در اردبیل اشاره کرد و گفت: ‌این هفته از دوم تا هشتم اردیبهشت ماه برگزار و در آن برنامه‌های متنوع در راستای حفاظت از محیط زیست، فرهنگ‌سازی، آگاه‌سازی مردم و رفتارهای مناسب زیست محیطی ارائه می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: روز اول این هفته به نام زمین پاک و مدیریت پسماند نامگذاری شده که در این روز برنامه‌های گسترده‌ای را در استان شاهد بودیم.

حمیدی روز دوم این هفته را زمین پاک و حمایت از بازیافت، روز سوم را زمین پاک و حفاظت از منابع آب، روز چهارم زمین پاک و حفاظت از خاک، روز پنجم زمین پاک باورهای دینی و اخلاقی و روز ششم را روز زمین پاک و مشارکت عمومی اعلام کرد.

این مسئول شعار هفته زمین پاک امسال را "سلامت زمین و سلامت انسان" اعلام کرد و ادامه داد:‌ در دو سطح برنامه‌های ملی و استانی طراحی شده که در سطح کشوری جشن پایان دفن غیر‌بهداشتی زباله‌ها در پنج شهر بزرگ شامل مشهد، اصفهان، تبریز، قزوین، اراک و تهران برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل همچنین آغاز تولید پلاستیک‌های سازگار با محیط زیست در قزوین و بحث‌های آموزشی در سراسر کشور را از دیگر برنامه‌های کشوری هفته زمین پاک اعلام کرد.

حمیدی همچنین با اشاره به برنامه‌های استانی این هفته به خبرنگار فارس ابراز داشت: ‌برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان جمع‌آوری زباله حاشیه دریاچه شورابیل با مشارکت بسیجیان، ‌هلال احمر و مردم طرفدار حفاظت محیط زیست را اجرایی کردیم.

وی همچنین پاکسازی مراکز مهم شهری را از دیگر برنامه‌های حفاظت محیط زیست دراین هفته اعلام کرد و افزود: در یکی از شهرهای استان نیز با برگزاری ویژه برنامه هفته زمین پاک جشن دفن بهداشتی زباله برگزار می‌‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خاطرنشان کرد: همچنین در این هفته با مشارکت آموزش و پرورش کارشناسان ما در مدارس حضور یافته و به دانش‌آموزان در سطوح مختلف اهمیت فعالیت‌های زیست محیطی را ارائه می‌دهند.

حمیدی همچنین با اشاره به همکاری سایر دستگاه‌های دخیل با حفاظت محیط زیست یادآور شد: با تشکیل کار گروه مدیریت پسماند در شهرستان‌ها و با توجه به قانون پنجم توسعه که شهرهای بالای 200 هراز نفر جمعیت را مجبور به حرکت به سمت بازیافت زباله کرده است شناسایی و مقرر شده است بازیافت زباله را با اخذ مجوزهای لازم پیگیری نماییم.

این مسئول بیان داشت: جانمایی برای ایجاد بازیافت انجام شده و مقرر شده است در سال‌های آتی شاهد حذف زباله و بازیافت و تولید برق از این طلای کثیف شویم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: اداره کل راه و ترابری استان نیز موظف شده است پاکسازی جاده‌های حاشیه شهری را در اولویت قرار دهد که امسال با تخصیص اعتبارات ویژه از محل نگهداری راه‌ها این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

حمیدی در پایان سخنان خود بازدید از موزه تاریخ طبیعی استان را در طول هفته زمین پاک رایگان اعلام کرد و به خبرنگار فارس اظهار داشت: کانون پرورشی کودکان و نوجوانان استان نیز با تدارک برنامه‌های مختلف هفته زمین پاک در راستای تحقق اهداف این هفته اقدام کرده است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول