اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

تمام بیمارستان‌های کشور مجهز به دستگاه اتوکلاو می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تجهیز تمام بیمارستان‌های کشور به دستگاه‌های اتوکلاو تا پایان سال جاری خبر داد.

تمام بیمارستان‌های کشور مجهز به دستگاه اتوکلاو می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدجواد محمدی‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع پسماندها محصول اجتناب ‌ناپذیر فعالیت‌های انسانی است، اما آن چیزی که در این فرایند قابل اهمیت است تغییر در رفتار و طرز تفکر و الگوی مصرف انسان‌هاست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در این راستا اگر از دانش و علم روز دفع پسماند استفاده نکنیم تمام مخلوقات از بین می‌روند و محیط زیست تخریب می‌شود.

محمدی‌زاده در ادامه افزود: بین 65 تا 70 درصد زباله‌های کشور ما تر و ارگانیسم هستند که قابلیت بازیافت را دارند.

وی افزود: در رابطه با پسماندهای خانگی نیز اعتقاد داریم که مجموعه‌ای از فرایندها باید در این زمینه به کار گرفته شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر شهرداری‌ها سلیقه‌ای رفتار می‌کردند و بعضی از آنها به دنبال تولید انرژی از بازیافت پسماندها بودند، تأکید کرد: اما اعتقاد سازمان محیط زیست این است که برای هر منطقه‌ای متناسب با نوع پسماندش که در بعضی از جاها پسماند ارگانیک بالاتر و بیش‌تر است و در بعضی جاها باید روی پسماند خشک اقدام مربوطه انجام شود.

محمدی‌زاده ادامه داد: ما برای کل کشور و شهرهایی که نیازمند زباله‌سوزی هستند از جمله شهر تهران و مشهد پیش‌بینی‌هایی داشتیم، هم‌چنین قراردادها نهایی شده و در راستای تأمین اعتبار نیز وزارت کشور و محیط زیست تلاش‌هایی را داشته‌اند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در موضوع تولید پسماندها در سال جاری نیز شاهد یک تحول بنیادین و اساسی خواهیم بود که یک نقطه عطفی در فعالیت‌های مربوط به پسماندها در کشور است.

وی ادامه داد: تاکنون 100 استاندارد، آیین‌نامه و دستورالعمل در ارتباط با پسماند و موضوع آب و خاک تهیه و ابلاغ شده که این کار بسیار بی‌نظیری است.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: اقدامات دیگری را نیز در ارتباط با قانون جامع جلوگیری از آلایندگی خاک نیز تهیه کردیم که در صحن علنی مجلس باید مطرح شود زیرا خاک یکی از ثروت‌های ارزشمند خدادادی است که تهدید جدی شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه در سال گذشته بالاترین فعالیت‌ها را در حوزه‌های تقنینی و در آیین‌نامه‌ها انجام دادیم، خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها در موضوع طرح جامع مطالعات، صیانت و حفاظت از آب و خاک، موضوع پسماندها و طرح جامع کاهش آلودگی هوا است که نیازمند آماده ‌شدن و بسترسازی قانونی است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول