اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان خبر داد

افزایش روزافزون استفاده از نماهای غیرمتعارف در خوزستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: آثار معماری که می‌تواند هویت دهنده تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی باشد در حال رنگ باختن است و شاهد رشد استفاده از نماهای غیر متعارف در ساختمان‌ها هستیم.

افزایش روزافزون استفاده از نماهای غیرمتعارف در خوزستان

مهدی حق‌بین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: رعایت مقررات ملی ساختمان، ضوابط معماری و شهرسازی، مفاد طرح‌های جامع، تفضیلی و هادی از سوی تمامی دستگاه‌های دولتی، شهرداری‌ها، سازندگان، مهندسان، بهره‌برداران و سایر دست‌اندرکاران صنعت ساختمان الزامی است.

وی ادامه داد: اما این واقعیت تلخ وجود دارد که در حال حاضر مقررات مذکور، آن‌گونه که باید رعایت نمی‌شود و نتیجه آن چیزی جز ناهمگونی در اجرای طرح‌ها و عدم رعایت مقررات ملی ساختمان نیست.

رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان درباره وضعیت معماری در شهرهای خوزستان اظهار داشت: آثار معماری که می‌تواند هویت دهنده تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی باشد در حال رنگ باختن است و امروز شاهد استفاده از نماهای غیرمتعارف در ساختمان‌ها هستیم.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان یکی از تأثیر‌گذارترین سازمان‌های تخصصی با بیش از 8 ‌هزار عضو در دوره چهارم و پنجم هیئت مدیره توجه ویژه‌ای به مقوله معماری داشته است و در جهت حمایت از این رشته، فعالیت‌هایی همچون برگزاری مسابقات حرفه‌ای، سمینارهای علمی و تخصصی، تعامل با صاحبان اندیشه، جامعه دانشگاهی، مهندسان معمار و مسئولان شهرداری انجام داده است.

نایب رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه خواستار بازنگری در آزمون رشته معماری (پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی) شد و گفت: یکی از مشکلات اسامی این آزمون در بخش عملی آن، انجام طراحی‌ها با دست است که برای برطرف کردن آن در دانشگاه‌های کشور باید همزمان با کارهای نرم‌افزاری طراحی با دست نیز انجام شده تا فارغ‌التحصیلان در آزمون مذکور دچار مشکل نشوند.

وی درباره وضعیت سیما و منظر شهری ماهشهر نیز اظهار کرد: در این شهر با توجه به ضوابط طرح جامع تفضیلی شهری می‌توان با استفاده از الگوهای مناسب و با منطقه و بهره‌گیری از توان علمی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شهرستان این شهر را به یک الگوی معماری ارزشمند تبدیل کرد.

حق‌بین همچنین از افزایش تعامل میان این سازمان و مراکز دانشگاهی خبر داد و گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان این آمادگی را دارد که در حوزه پژوهشی دانشگاه‌ها همکاری‌های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول