اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل خبر داد

صدور یک میلیون و 600 هزار متر مربع پروانه ساختمانی در اردبیل

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل از صدور پروانه ساختمانی برای یک میلیون و 600 هزار متر مربع زمین در اردبیل در سال گذشته خبر داد.

صدور یک میلیون و 600 هزار متر مربع پروانه ساختمانی در اردبیل

صدیف بدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در حوزه شهرسازی همکاران ما همت و تلاش والایی از خود نشان دادند که ما در صدور پروانه ساختمانی در سال گذشته در اثر این تلاش‌‌ها شاهد هشت درصد کاهش صدور پروانه را از حیث زیربنایی داشتیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته از محل کمیسیون ماده 100، سه هزار و 182 فقره پرونده که نسبت به سال ما قبل از آن 16 درصد کاهش را نشان داده است به درخواست شهروندان به کمیسیون ماده پنج ارجاع و رسیدگی شده است.

بدری همچنین رسیدگی به 202 پرونده خارج از ضوابط اشاره کرد و افزود: پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ماده پنج بالغ بر 70 درصد کاهش داشته است.

این مسئول از تخصیص اختیار به شهروندان از سال 87 خبر داد و خاطر نشان کرد: در این راستا حرکت بزرگی در تسهیل و کارگشایی از امورات مردم انجام شده و علاوه بر آن در سال گذشته با تجهیز اختیاری که از کمیسیون ماده پنج گرفته و به مناطق دادیم، مناطق موظف شدند نسبت به پرونده‌ها تصمیم‌گیری کرده و نقشه‌ها را صادر کنند.

بدری به عمران شهری انجام گرفته نیز در سال گذشته با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده اشاره کرد و ادامه داد: ما پروژه‌های نیمه‌تمام شهری را اولویت‌بندی کردیم به طوری که با ساماندهی فاز اول رودخانه بالقلو به طول دو کیلومتر و با هزینه چهار میلیارد تومان مهم‌ترین آرزوی مردم اردبیل که ساماندهی و زیباسازی این منطقه بود، برآورده شد.

شهردار اردبیل همچنین از ساماندهی و راه‌اندازی فازهای بعدی رودخانه بالقلو نیز خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر آن ما در زیباسازی شهری برنامه‌های گسترده‌ای را اجرایی کردیم که همه آنها با انجام به موقع زیبایی ویژه‌ای را به اردبیل می‌بخشند.

وی به آسفالت معابر شهری در تمام محلات اشاره کرد و بیان داشت: نزدیک 132 هزار تن آسفالت در سال گذشته در سطح شهر توزیع شد و علی‌رغم این‌که دو ماه زودتر بارندگی را در اردبیل شاهد بودیم، تمام محلات شاهد فعالیت آسفالت‌ریزی بودند.

بدری گفت: با احتساب هر تن 6.5 متر مربع آسفالت ما موفق شدیم سال قبل 85 درصد معابر شهری را آسفالت و لکه‌گیری کنیم که در مقایسه با سال قبل از آن 10 درصد رشد را شاهد بودیم.

وی کل بودجه عمرانی سال گذشته را 40 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پروژه‌هایی را که موفق به اجرای کامل آن شدیم اعتبار آن پرداخت شده و 32.5 میلیارد با احتساب رقم 81 درصد پیش‌بینی تحقق اعتبار را شاهد بودیم که نسبت به سال ما قبل از آن 16 درصد رشد داشته است.

بدری از جدول‌گذاری معابر به طول بیش از 41 هزار متر مربع در سطح شهر در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: زیرسازی معابر با 112 هزار متر مکعب انجام شده که در این حوزه نیز شاهد رشد 33 درصدی بودیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول