اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش ابهر تاکید کرد

لزوم مشارکت دستگاه‌ها در هوشمند سازی مدارس

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی آموزش و پرورش ابهر بر لزوم مشارکت دستگاه‌های شهرستان در هوشمند سازی مدارس تاکید کرد.

لزوم مشارکت دستگاه‌ها در هوشمند سازی مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، محمد رضا حیدری صبح امروز در جلسه ستاد راهبردی فضای مجازی و توسعه شهر الکترونیک ابهر اظهار داشت: آموزش و پرورش به دلیل دارا بودن 25 هزار مخاطب از ظرفیت خوبی در راستای تحقق اهداف ستاد راهبردی فضای مجازی و توسعه شهر الکترونیک ابهر برخوردار است.

وی افزود: از سال گذشته اقداماتی در این زمینه صورت گرفته و علاوه بر راه‌اندازی اتوماسیون اداری در آموزش و پرورش، اینترانت ملی مدارس نیز کار خود را آغاز کرده است.

معاون برنامه‌ریزی آموزش و پرورش ابهر با اشاره به طرح هوشمند سازی مدارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعدادی از کلاس‌های مدارس در شهرستان ابهر هوشمند سازی شده است.

حیدری افزود: از فرمانداری ابهر خواستاریم که مشارکت دستگاه‌ها در هوشمند سازی مدارس پیگیری شود، چرا که تاکنون موردی به صورت عملی از سوی دستگاه‌ها صورت نگرفته است.

گفتنی است، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تحولات گسترده‌ای را در تمام عرصه‌های اجتماعی بشریت به دنبال داشته و تأثیر آن بر جوامع بشری به گونه‌ای است که جهان امروز به سرعت در حال تبدیل به یک جامعه اطلاعاتی است، جامعه‌ای که در آن دانایی و میزان دسترسی و استفاده مفید از دانش،‌ دارای نقش محوری و تعیین کننده است.

مدرسه هوشمند مدرسه‌ای فیزیکی است و کنترل و مدیریت آن، مبتنی بر فناوری کامپیوتر و شبکه انجام می‌گیرد و محتوای اکثر دروس آن الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است.

در چنین مدرسه‌ای یک دانش‌آموز با صرف وقت بر روی موضوعات به شکل مستمر، منابع و قابلیت‌های اجرایی خود را توسعه و تغییر می‌دهد و این نکته‌ای است که به مسئولان مدرسه اجازه می‌دهد تا با توجه به تغییرات به وجود آمده و افزایش سطح اطلاعات دانش‌آموزان، آنها را برای اخذ اطلاعات جدید آماده نمایند.

مدرسه هوشمند مدرسه‌ای است که برای ایجاد محیط یاددهی ـ یادگیری و بهبود نظام مدیریتی مدرسه و تربیت دانش‌آموزان پژوهنده طراحی شده است.

مدرسه هوشمند مؤسسه آموزشی است که در راستای فرآیند یادگیری و بهبود مدیریت به صورت سیستمی نظام یافته بازسازی شده تا کودکان را برای عصر اطلاعات آماده سازد.

دانش‌آموزان در مدرسه هوشمند نقش یاد دهنده و یاد گیرنده را برعهده دارند.

در این مدرسه، برنامه درسی محدود کننده نیست و به دانش‌آموزان اجازه داده می‌شود از برنامه‌های درس خود فراتر گام بردارند.

در این مدرسه روش تدریس براساس دانش‌آموز محوری است و تأکید بر مهارت فکر کردن و فراهم ساختن محیط یاددهی ـ یادگیری از راهبردها و خط مشی‌های مدرسه هوشمند است.

گفتنی است دانش خلاق، استعداد یادگیری، توجه به فهم مطالب، آموختن با هدف تسلط و انتقال آن، ارزیابی آموخته‌ها به شکل متمرکز‌، غلبه بر مشکلات و مدرسه به عنوان یک سازمان آموزشی هفت اصل کلیدی در مدارس هوشمند را شامل می‌شود.

در مدارس هوشمند کامپیوتر جایگزین تخته سیاه و CD جای دفتر مشق را می‌گیرد و دانش‌آموزان می‌توانند به وسیله اینترنت اطلاعات بسیاری را درباره هر موضوع که بخواهند بدست آورند.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول