اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

هوشمند سازی مدارس فرصت آموزش بیشتر را فراهم می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هوشمند سازی مدارس را فرصتی مهم و ارزشمند برای یادگیری دانش‌آموزان و آموزش بیشتر آنان عنوان کرد.

هوشمند سازی مدارس فرصت آموزش بیشتر را فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح کوچکترین مدرسه هوشمند استان اردبیل در شهرستان نمین اظهار داشت: مدارس هوشمند بر سیستم مدیریت اطلاع‌رسانی هوشمند و سیستم مدیریت اجرا و آموزشی هوشمند‌سازی مدارس استوار است که ما با اجرای طرح هوشمند‌سازی مدارس در استان در واقع قصد داریم زمینه‌های گستردگی علم را برای دانش آموزان مهیا کنیم.

وی با بیان اینکه پیش از هوشمند کردن مدارس انگیزه اصلی از هوشمند‌سازی مدارس باید مشخص شود، یادآور شد: با تبیین برنامه‌های راهبردی مدارس هوشمند انتظار می‌رود دانش آموزان ما بیش از پیش با علوم روز آشنا شده و بتوانند به جایگاه برتر علمی در کشور دست یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با یادآوری اهداف هوشمند‌سازی مدارس خاطرنشان کرد: استمرار فرایند یادگیری دانش‌آموزان در خارج از مدرسه، ایجاد محیطی پویا و جذاب برای شکوفایی کامل استعداد ها و بروز خلاقیت‌های فردی و جمعی دانش‌آموزان، افزایش حضور، پشتیبانی و مشارکت والدین و گروه‌های ذی‌نفع در فرایند یادگیری دانش‌آموزان، همراه نمودن کادر آموزشی مدارس با روندهای نوین آموزشی مبتنی بر نیازمندی‌های جامعه دانش بنیان، ایجاد محیطی مناسب جهت ارزیابی‌های مستمر و متناسب با استعداد و پیشرفت دانش‌آموزان، فراهم نمودن فضای مشارکت و تعامل دانش‌آموزان و معلمان در فرایندهای یاددهی و یادگیری، ترویج یادگیری تجربی، پژوهش محوری و دانش‌آموز محوری در فرایندهای آموزشی، توسعه مهارت‌های ادراکی، کلامی، اجتماعی، حرفه ای و تخصصی دانش‌آموزان، تربیت دانش‌آموزان فاخر برای ورود به میدان‌های بین‌المللی با تکیه بر هویت ایرانی – اسلامی از اهداف اصلی ما در هوشمند سازی مدارس است.

احمد محمودزاده افزود: تکیه بر توانمندی‌های داخلی در تمام ابعاد به ویژه نیروی انسانی و ثروت مادی، ایران را به خودکفایی واقعی می‌رساند.

این مسئول بیان داشت: آموزش و پرورش اصلی‌ترین دستگاه در تربیت نیروی انسانی ماهر و خودباور است که می‌تواند در تحقق شعار سال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی شایسته عمل کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود که بر تولید و کار ایرانی تأکید فرموده و رونق آن را رهین نیروی انسانی می‌داند که مولد و تربیت کننده آن آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کوچکترین مدرسه هوشمند استان اردبیل در روستای نوشنق شهرستان نمین افتتاح شد این آموزشگاه ابتدایی شهید زمانی روستای نوشنق دارای یک کلاس چند پایه با 9 دانش‌آموز تحت پوشش مجتمع آموزشی و پرورشی شهید رجایی میناباد نمین است که با تجهیز به امکانات مجهز آموزشی به حلقه مدارس هوشمند کشور پیوست.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول