اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل آموزش‌ و‌ پرورش استان قزوین:

ارتباط فرهنگی اولیا با مربیان مدارس افزایش یابد

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل آموزش‌ و‌ پرورش استان قزوین گفت: تربیت اولیه دانش‌آموزان در خانواده‌ها صورت می‌گیرد، بر این اساس خانواده‌ها می‌توانند در کنار معلمان، دانش‌آموزان موفقی را تعلیم و تربیت کنند.

ارتباط فرهنگی اولیا با مربیان مدارس افزایش یابد

جعفر حبیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین، با بیان اینکه نهاد خانواده مهم‌ترین و نخستین نهاد مقدس اجتماعی در زمینه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است، اظهار کرد: تقویت روابط بین مربیان و اولیا‌ی دانش‌آموزان در مدارس نتایج مطلوبی در تعلیم و تربیت موفق دانش‌آموزان داشته است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال تحصیلی گذشته این تعامل تقویت و مستحکم‌تر شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و تقویت روابط درست اعضای خانواده‌ها یکی از وظایف اصلی انجمن اولیا و مربیان است، افزود: این انجمن با ترسیم صحیح روابط میان والدین و دانش‌آموزان در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان موفق می‌شود و با فراهم کردن بستر تعالیم مبین اسلام برای دانش‌آموزان رسیدن به اهداف این انجمن را ساده‌تر می‌کند.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه فرزندان با ارزشمندترین ثروت در نزد والدین هستند، باید این ثروت ارزشمند با تعلیم و تربیت مناسب در محیط خانواده فراهم شود.

وی بیان کرد: با ساماندهی انجمن اولیا و مربیان مدارس که به عنوان کارگروه‌های تخصصی و مهارتی هستند می‌توان از تمام ظرفیت‌های اولیا استفاده کرد تا نقش آن‌ها در تعلیم و تربیت پررنگ‌تر شود.

مدیر‌کل آموزش‌ و‌ پرورش استان قزوین عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی خانواده و تعامل فکری و برنامه‌ای برای اولیا در مدارس از جمله مؤلفه‌های مهم در آموزش‌ و‌ پرورش برای تقویت انجمن اولیا ومربیان در مدارس بوده است.

حبیبی با بیان اینکه در گذشته رابطه اولیا با مربیان مدارس بیشتر رویکرد اقتصادی بوده است، گفت: اکنون با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ارتباط فرهنگی اولیا با مربیان در مدارس ارتقا یافته و والدین با مشارکت بیشتری در تعلیم و تربیت فرزندان در مدارس شرکت می‌کنند.

وی افزود: امسال برای مشارکت منسجم و هدفمند والدین در امر تعلیم و تربیت فرزندان در مدارس، بیشتر ساماندهی می‌شود تا بتوانیم انجمن اولیا و معلمان را در مدارس ارتقا دهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: تعامل صحیح، سازنده و هم‌گرایی معلمان و اولیا در تحقق اهداف تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بسیار مؤثر است و در این راستا با تعامل سازنده بین معلمان و اولیا می‌توان در تحقق این اهداف موفق بود.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول