اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش همدان:

همدان 250 انجمن اولیا و مربیان فعال دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: 2 هزار و 500 مدرسه در همدان وجود دارد که همه انجمن اولیا و مربیان دارند و در این میان 250 انجمن بسیار فعال است.

همدان 250 انجمن اولیا و مربیان فعال دارد
عباس حسنی‌محتشم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان همسویی و هماهنگی نظری و علمی میان مربیان و خانواده‌ها را مهم‌ترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی کودکان و نوجوانان خواند و افزود: تشکیل انجمن اولیا و مربیان با هدف تلاش و همکاری در راه پیشبرد امور آموزش و پرورش دانش‌آموزان تشکیل می‌شود.
وی گفت: تأثیر فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان بسیار شایان توجه است به طوریکه منجر به تعیین شیوه‌های گوناگون ارتباط، هماهنگی و همکاری اولیا با مربیان مدارس به منظور پیشرفت دانش‌آموزان می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: مشاوره و برنامه‌ریزی به منظور تحقق اهداف انجمن، تهیه برنامه بهداشتی پزشکی و نظارت بر اجرای آن در مدرسه، همکاری و هم‌فکری با مدیر مدرسه برای آموزش مسائل تربیتی، دینی، همفکری در مورد برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان و دعوت از اولیای علاقه‌مند به منظور بهره‌مندی از مساعدت آنها برای تهیه و تکمیل امکانات آموزشی و پرورشی مدرسه از جمله وظایف این انجمن به شمار می‌رود.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر مراکز مجتمع‌های روستایی و شهری استان نیز به صورت ویژه زیر پوشش انجمن اولیا و مربیان رفته است که همین امر در کسب توفیقات بیشتر نقش بسزایی دارد.
حسنی‌محتشم تأکید کرد: از این منظر مشارکت‌ همه‌جانبه مردم در حوزه عاطفی، معنوی و تعلیم و تربیت به صورت تخصصی‌تر در دستور کار است.
وی با بیان اینکه در سطح استان حدود 2 هزار و 500 مدرسه وجود دارد که همه دارای انجمن اولیا و مربیان هستند، گفت: در حال حاضر 250 انجمن بسیار فعال اولیا و مربیان در سطح استان وجود دارد.
مدیرکل سازمان آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: هر یک از دو کانون خانواده و مدرسه به تنهایی نمی‌توانند موفق عمل کنند بلکه باید به صورت نهادی واحد درآیند و یک سیاست و یک بینش را اتخاذ کنند.
وی در پایان بیان کرد: خانه و مدرسه زمانی می‌توانند رسالت آموزشی و تربیتی خاص خود را به نحو مطلوب انجام دهند که هر یک شناخت تربیتی کافی داشته باشند و نقش تربیتی خاص خود را با بصیرت ایفا کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول