اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک طرح ابتکاری انجام شد؛

اداره مجتمع آموزشی محمودآباد توسط انجمن اولیا و مربیان

خبرگزاری فارس: طرح ابتکاری اداره یک روزه مجتمع آموزشی و پرورشی امام محمد باقر(ع) شهرستان محمودآباد توسط اعضای انجمن اولیا و مربیان به اجرا درآمد.

اداره مجتمع آموزشی محمودآباد توسط انجمن اولیا و مربیان
به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، طرح اداره یک روزه مدرسه توسط انجمن اولیا و مربیان امروز برای نخستین بار در مجتمع آموزشی و پرورشی امام محمد باقر(ع) روستای دریاسر به اجرا در آمد.
رئیس اداره آموزش و پرورش محمودآباد در این ‌باره اظهار داشت: بالابردن اعتماد به نفس در کارهای آموزشی و پرورشی، بروز توانمندی‌ها و تلاش بیشتر اولیای دانش آموزان برای همسویی با آموزگاران، افزایش انجام مسؤلیت‌ها در اجرای شرح وظایف از جمله موارد مد نظر ما در اجرای این طرح بوده است.
نعمت الله فلاح افزود: ایجاد تنوع برای دانش آموزان، خارج شدن از یکنواختی در اداره کلاس درس، بالا بردن سطح اطلاعات انجمن در نحوه کلاس‌داری، مشارکت بیشتر اولیا در امور مدرسه و ثبت یک روز خاطره‌انگیز و جذاب برای اعضای انجمن اولیا و مربیان را از جمله اهداف دیگر این طرح عنوان کرد.
رئیس اداره آموزش و پرورش محمودآباد با تقدیر از اعضای انجمن اولیا و مربیان مجتمع آموزشی و پرورشی امام محمد باقر(ع) دریاسر از چگونگی اجرای این طرح ابراز رضایت کرد.
فلاح در جمع اعضای انجمن اولیا و مربیان این مجتمع ابراز داشت: انجمن اولیا و مربیان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است.
وی ادامه داد: خانه و مدرسه دو نهاد تربیتی مهم به شمار می‌آیند که در صدر عوامل تأثیرگذار بر روند رشد و تکامل رفتار و منش نوباوگان جامعه قرار دارند و مهم‌ترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی، هماهنگی و هم‌سویی نظری و عملی میان مربیان و خانواده است.
فلاح گفت: هر یک از دو کانون خانه و مدرسه، به تنهایی امکان عمل موفقیت‌آمیز نخواهد داشت و باید به عنوان یک مرکز و یک نهاد تعلیماتی و تربیتی تلقی شوند.
فلاح با بیان اینکه در این دو کانون باید عملکرد بر اساس یک سیاست، بینش و یک هدف دنبال شود، اضافه کرد: اولیا به عنوان صاحبان اصلی سرمایه‌های با ارزش، دارای حق اظهار نظر، حق نظارت و در بعضی موارد حق دخالت در مسائل آموزش و پرورش را دارند و تنها در این صورت است که فرآیند پیچیده و عمیق تربیت و تعلیم می‌تواند به شکل درست و شایسته‌ای به اجرا گذاشته شود و موجب رشد و تعالی شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان محمودآباد آگاه کردن اولیا به مسائل دینی، تربیتی ، اخلاقی و مشاوره با آنان در هماهنگ کردن روش‌های تربیتی و آموزشی در محیط خانه و مدرسه، ایجاد و تحکیم پیوندهای عاطفی، اخلاقی و انسانی بین اولیا و مربیان را از جمله اهداف عمده همکاری انجمن اولیا و مربیان با مدارس عنوان کرد.
فلاح اذعان داشت: بهره‌مندی هر چه بیشتر از امکانات اولیا برای تهیه، تدارک و تکمیل امکانات آموزشی، پرورشی و بهداشتی مدرسه، همفکری، تلاش، یاری و همکاری برای بهبود و پیشرفت هر چه بهتر امر آموزش و پرورش دانش آموزان را از دیگر اهداف این انجمن دانست.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول