اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن اولیا و مربیان خراسان جنوبی خبر داد

فعالیت 1450 انجمن اولیا و مربیان در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی از فعالیت یک هزار و 450 انجمن اولیا و مربیان در این استان خبر داد.

فعالیت 1450 انجمن اولیا و مربیان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا بهدانی پیش از ظهر امروز در جشنواره تجارب و نوآوری انجمن‌های اولیا و مربیان خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال قبل از یک هزار و 450 انجمن اولیا و مربیان در این استان تعداد 237 مدرسه به‌عنوان مدارس برتر، 260 مدرسه ممتاز و 600 مدرسه موفق مورد تقدیر کشوری، استانی و شهرستانی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: از مجموع 92 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره تعداد 40 اثر مربوط به طرح‌های اجرایی و 52 اثر هم مربوط به طرح‌های پیشنهادی بوده که برای بررسی به هیئت داوران تقدیم شده است.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه از مجموع این آثار 20 اثر نیز غیرمرتبط با موضوع جشنواره بوده است، ادامه داد: پس از بررسی و امتیازدهی 10 طرح برتر یعنی پنج طرح پیشنهادی و پنج طرح اجرایی برای تأیید نهایی و صدور لوح تقدیر به وزارت ارسال شده است.

بهدانی با بیان اینکه انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس یکی از منحصر به فردترین تشکل‌های سازمان یافته در حوزه مسائل آموزشی و تربیتی است، اظهار داشت: پوشش گسترده در سطح مدارس اعم از شهری و روستایی، دارای ساختار منعطف برای بهره‌گیری از فرصت‌ها و امکانات جامعه محلی، بهره‌گیری از نظرات اعضا با پشتوانه سطح تحصیلات، تجارب و مهارت‌های مختلف از ویژگی‌های این انجمن‌ها است.

وی تقویت روحیه همکاری و مشارکت اولیا و مربیان، ارتقا سطح کمی و کیفی فعالیت‌ها، برنامه‌ها و افزایش کارایی و اثربخشی انجمن اولیا و مربیان، استفاده از تجارب و نوآوری‌های موفق و تعمیم آن به سایر مدارس استان و آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در انجمن‌های اولیا و مربیان برای برنامه‌ریزی‌های آینده را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی مشارکت اولیا و مربیان و آموزش خانواده و مشاوره را از موضوعات جشنواره دانست و افزود: آثار رسیده در دو بخش جداگانه و مستقل داوری می‌شود.

بهدانی با اشاره به اینکه در سطح استان سه مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده فعال هستند، گفت: بنا به دستور وزیر آموزش و پرورش این سه مرکز با هسته مشاوره در یک ساختمان تجمیع شدند و هر یک وظایف خود را به صورت جداگانه انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول