جعفر حبیبی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قزوین، با بیان اینکه نهاد خانواده مهمترین و نخستین نهاد مقدس اجتماعی در زمینه تعلیم و تربیت دانشآموزان است، اظهار کرد: تقویت روابط بین مربیان و اولیای دانشآموزان در مدارس نتایج مطلوبی در تعلیم و تربیت موفق دانشآموزان داشته است که با برنامهریزیهای انجام شده در سال تحصیلی گذشته این تعامل تقویت و مستحکمتر شده است.
وی با بیان اینکه آموزش و تقویت روابط درست اعضای خانوادهها یکی از وظایف اصلی انجمن اولیا و مربیان است، افزود: این انجمن با ترسیم صحیح روابط میان والدین و دانشآموزان در تعلیم و تربیت دانشآموزان موفق میشود و با فراهم کردن بستر تعالیم مبین اسلام برای دانشآموزان رسیدن به اهداف این انجمن را سادهتر میکند.
این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه فرزندان با ارزشمندترین ثروت در نزد والدین هستند، باید این ثروت ارزشمند با تعلیم و تربیت مناسب در محیط خانواده فراهم شود.
وی بیان کرد: با ساماندهی انجمن اولیا و مربیان مدارس که به عنوان کارگروههای تخصصی و مهارتی هستند میتوان از تمام ظرفیتهای اولیا استفاده کرد تا نقش آنها در تعلیم و تربیت پررنگتر شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: برگزاری کلاسهای آموزشی خانواده و تعامل فکری و برنامهای برای اولیا در مدارس از جمله مؤلفههای مهم در آموزش و پرورش برای تقویت انجمن اولیا ومربیان در مدارس بوده است.
حبیبی با بیان اینکه در گذشته رابطه اولیا با مربیان مدارس بیشتر رویکرد اقتصادی بوده است، گفت: اکنون با برنامهریزیهای صورت گرفته ارتباط فرهنگی اولیا با مربیان در مدارس ارتقا یافته و والدین با مشارکت بیشتری در تعلیم و تربیت فرزندان در مدارس شرکت میکنند.
وی افزود: امسال برای مشارکت منسجم و هدفمند والدین در امر تعلیم و تربیت فرزندان در مدارس، بیشتر ساماندهی میشود تا بتوانیم انجمن اولیا و معلمان را در مدارس ارتقا دهیم.
این مقام مسئول بیان کرد: تعامل صحیح، سازنده و همگرایی معلمان و اولیا در تحقق اهداف تعلیم و تربیت دانشآموزان بسیار مؤثر است و در این راستا با تعامل سازنده بین معلمان و اولیا میتوان در تحقق این اهداف موفق بود.
انتهای پیام/و10/پ3003