اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی:

منطقه آزاد انزلی آماده مقابله با تحریم‌های اقتصادی است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل منطقه آزاد انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی آماده مقابله با تحریم‌های اقتصادی و خدمات‌رسانی به ملت ایران اسلامی است.

منطقه آزاد انزلی آماده مقابله با تحریم‌های اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، علیرضا بهمنی عصر امروز در جمع مدیران و مسئولان منطقه آزاد انزلی با اشاره به رونمایی از پلاک‌گذاری خودروهای وارداتی در این منطقه اظهار کرد: راهبرد اصلی منطقه آزاد انزلی جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه‌های مختلف، حمایت از تولید کنندگان ملی به منظور صادرات به بازارهای هدف و اشتغالزایی است.

وی، اجرای طرح پلاک‌گذاری و تردد خودروهای وارداتی و خارجی را از مصوبات ارزشمند دور سوم سفرهای استانی هیئت دولت دانست و تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی با داشتن معافیت و ظرفیت‌ها و مزایای قانونی، مالیاتی، گمرکی، بیمه‌ای و بانکی آماده خدمات‌دهی به تمام سرمایه‌گذاران است.

وی، با بیان اینکه دنیا بداند ایران اسلامی در هیچ شرایطی به بن‌بست نمی‌رسد و تحریم‌ها بر اراده و توان این کشور خللی ایجاد نمی‌کند افزود: منطقه آزاد انزلی با تمام توان آماده مقابله با تحریم‌ها و خدمات‌رسانی به اقتصاد ملی و مردم ایران اسلامی است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی اضافه کرد: در فضای کنونی به مردم گیلان اعلام می‌کنیم که منطقه آزاد انزلی آمادگی کامل خود را برای هرگونه حمایت در زمینه کنترل بازار داخلی و حمایت از صادرکنندگان اعلام می‌کند و در همین زمینه برنامه‌های کارشناسی شده مبسوطی طراحی و تهیه شده است.

وی درباره اثرات اقتصادی تردد خودرو با پلاک منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال در حوزه‌های خدمات رسانی، تعمیر، گسترش صنایع قطعه سازی در سطح استان و خط تولید و مونتاژ خودرو به همراه حمایت از صنعت توریسم گیلان، بالا رفتن ضریب امنیتی مسافران جاده‌های استان و ایجاد مرکز نمایشگاهی خودرو از مهم‌ترین اثرات مثبت این طرح است.

به گفته بهمنی، طبق این مصوبه خودروهای خارجی با پلاک منطقه آزاد انزلی تا شعاع 50 کیلومتر (هوایی) از مرزهای این منطقه حق تردد دارند که شهرهای رشت، بندرانزلی، صومعه‌سرا، فومن، لاهیجان و لنگرود جزو محدوده تردد این خودروهاست.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان خرید خودرو می‌توانند از روز دوشنبه11 اردیبهشت جاری با ورود به پرتال سازمان منطقه آزاد انزلی به آدرس اینترنتی www.anzalifz.ir   مراجعه کرده و فرایند ثبت نام را تکمیل کنند و کمیته خودرو منطقه آزاد انزلی پس از بررسی درخواست متقاضی نتیجه را از طریق پیامک به اطلاع متقاضیان می‌رساند و در ادامه برای تکمیل روند خرید به نمایندگی خودروی انتخاب شده مراجعه می‌کنند.

منطقه آزاد انزلی به مساحت سه هزار و 200 هکتار در سه بخش مجزای محدوده شهرک صنعتی حسن‌رود، محدوده فاز تجارت و محدوده بندری اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان واقع شده است.

این منطقه یکی از مناطق آزاد 7 گانه ایران است که از سال 84 پس از تعیین محدوده و معرفی نخستین هیئت مدیره رسما آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول