اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سالانه صورت می‌گیرد

سفر 2 میلیون گردشگر داخلی و خارجی به منطقه آزاد ارس

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس از رشد 15 درصدی ورود گردشگر به این منطقه خبر داد و گفت: همه ساله 25 جاذبه طبیعی و تاریخی و تفریحی منطقه آزاد ارس میزبان بیش از 2 میلیون گردشگر داخلی و خارجی است.

سفر 2 میلیون گردشگر داخلی و خارجی به منطقه آزاد ارس

عادل نجف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جلفا با اشاره به اینکه جاذبه‌های گردشگری منطقه در دو مسیر شرق و غرب شهر جلفا در کناره رود ارس واقع هستند، اظهار کرد: اتوبوس‌های ارس‌گردی در این دو مسیر میهمانان نوروزی را برای بهره‌مندی از طبیعت زیبا و نقاط دیدنی منطقه راهنمایی می‌کنند.

وی افزود: این اتوبوس‌ها در محل‌های از پیش تعیین‌شده مستقر شده و از ساعت 9 صبح تا هشت شب ارس‌گردان و گردشگران عزیز را به صورت رایگان با مواهب طبیعی و تاریخی حاشیه رودخانه ارس آشنا می‌کنند.

نجف‌زاده افزود: این طرح از اول تا 14 فروردین دایر بوده و گردشگران می‌توانند از این تسهیلات برای تسریع در گردش و بهره‌مندی حداکثری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و تفریحی منطقه آزاد ارس استفاده کنند.

وی به استقبال کم نظیر گردشگران نوروزی از منطقه آزاد ارس در نوروز 91 اشاره کرد و افزود: تاکنون ورود گردشگران به منطقه آزاد ارس در مقایسه با مشابه سال گذشته رشد 15 درصدی داشته است.

دبیر ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس افزود: همه ساله 25 جاذبه طبیعی و تاریخی و تفریحی منطقه آزاد ارس میزبان بیش از 2 میلیون گردشگر داخلی و خارجی است و در نوروز امسال نیز در بیشترین استقبال از جاذبه‌های طبیعی آبشار آسیاب، در قسمت جاذبه‌های تاریخی کلیساهای حاشیه رودخانه ارس و در راس آنها کلیسای سنت استپانوس، در قسمت جاذبه‌های تفریحی نیز پارک کوهستان که در پهنه رودخانه ارس و در کوهپایه‌های دومین ژیو پارک خاورمیانه گسترده شده است از بیشترین استقبال برخوردار بوده‌اند.

منطقه آزاد ارس در شمال‌غرب ایران در نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.

انتهای پیام/س20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول