اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کرمان خبر داد

حضور 80 هزار ورزشکار سازمان‌یافته در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: هم‌اکنون 80 هزار ورزشکار سازمان‌یافته در استان کرمان حضور دارند و سهم استان از حضور در مسابقات پاراالمپیک 2012 لندن شش ورزشکار است.

حضور 80 هزار ورزشکار سازمان‌یافته در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد فولادی‌ماهانی در جشن بزرگ جامعه ورزش استان کرمان با اشاره به تقارن ایام‌الله دهه مبارک فجر و ایام هفته وحدت اظهار داشت: با تلاش ورزشکاران و جامعه ورزش استان موفقیت‌های ارزشمندی توسط جامعه ورزشی استان کرمان به دست آمده است.

وی افزود: با تلاش مسئولانی که پس از پیروزی انقلاب عهده‌دار مسئولیت در دستگاه ورزش استان بوده‌اند، تحولات عظیمی نسبت به قبل از انقلاب در ورزش این استان ایجاد شده به شکلی که تنها در بخش اماکن ورزشی، کرمان رشد هشت برابری نسبت به قبل از انقلاب داشته است.

فولادی‌ماهانی، تعداد سالن‌های ورزشی در استان کرمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را 16 مورد اعلام کرد و ابراز داشت: این تعداد هم‌اکنون به 210 سالن افزایش یافته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام خبری مبنی بر اینکه یک‌ هزار مجموعه ورزشی اعم از سالن‌ها و استخرهای ورزشی در استان کرمان وجود دارد، ابراز داشت: پس از پیروزی انقلاب توجه مسئولان به رشد ورزش در همه بخش‌ها و مناطق کشور بود.

فولادی‌ماهانی گفت: با توجه به روستاها و بخش‌های مختلف علاوه بر احداث مجموعه‌ها و سالن‌های ورزشی روستایی شرایط برای کشف استعدادها در این مناطق نیز مهیا شده و ما اکنون در روستاها نیز ورزشکار داریم.

وی با بیان اینکه در دهه فجر سال جاری 20 طرح ورزشی مورد بهره‌برداری قرار گرفت، افزود: در این ایام 15 طرح ورزشی در استان کرمان کلنگ‌زنی شد.

فولادی‌ماهانی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب ورزشکاران استان کرمان تنها در 18 رشته ورزشی فعالیت داشتند، گفت: هم‌اکنون ورزشکاران استان در قالب یک‌هزار هیئت ورزشی در سطح استان کرمان به فعالیت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 80 هزار ورزشکار سازمان‌ یافته در استان کرمان حضور دارند، خاطرنشان کرد: سهم ورزشکاران استان از حضور در مسابقات پاراالمپیک 2012 لندن شش ورزشکار است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان سرانه فضای ورزشی استان قبل از انقلاب را 19 سانتی‌مترمربع عنوان کرد و گفت: این میزان هم‌اکنون به 54 سانتی‌مترمربع افزایش یافته و با افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی به 70 سانتی‌مترمربع افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: 92 تیم در لیگ‌های مختلف برتر، دسته اول و دوم کشور در بخش مردان و زنان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول