اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

جشنواره ملی تأثیر قرآن بر فرهنگ عمومی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی از برگزاری جشنواره ملی تأثیر قرآن بر فرهنگ عمومی در این استان در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

جشنواره ملی تأثیر قرآن بر فرهنگ عمومی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی، حسین فرخنده با بیان اینکه قرآن به عنوان نسخه حیات بخش زندگی با پیام‌های انسان شمول و جهانی همه عرصه‌ها را در نوردیده است، گفت: این موضوع محور و در قالب دو بخش کلی پژوهشی و آیین‌های نمایشی و آداب رسوم برگزار می‌شود.

وی مسیر معرفت و شناخت مبتنی بر مطالعه و پژوهش با نگاهی به پیشینه موضوع که قرآن‌پژوهان به صورت مستقیم یا در موضوعات و عناوین به آن پرداخته‌اند را از رویکردهای برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

فرخنده تصریح کرد: شناخت آثار پژوهشی و پایان‌نامه‌های منتشر شده و حمایت از تولید آثار پژوهشی و مقالات و گزارش‌های تحقیقی از اولویت‌ها و رویکردهای این جشنواره است.

وی گفت: اجرای آیین‌های ملی، منطقه‌ای و بومی که بیشتر رویکرد تأثیر قرآن کریم در فرهنگ عامه و ادبیات شفاهی را در برمی‌گیرد از دیگر رویکردهای برگزاری این جشنواره ملی است.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی همچنین شناخت تأثیر قرآن کریم بر فرهنگ عمومی و فرهنگ عامه، شناخت آیین‌ها و مراسم ملی، منطقه‌ای و محلی متأثر از فرهنگ قرآن کریم و نیز آسیب شناسی پژوهش‌ها با رویکرد اصلاح و یا تقویت آن را از اهداف اصلی اجرای این جشنواره برشمرد.

وی موضوع‌ها، شرایط و زمان دقیق و مهلت ارسال آثار به این جشنواره را مورد اشاره قرار داد و گفت: فراخوان جشنواره مراحل پایانی تدوین را می‌گذراند و ظرف چند روز آتی منتشر می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان هنرمند و پژوهشگر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول