اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اختتامیه مسابقات قرآن دانشجویی مطرح شد

تدبر در قرآن دلی پاک نیاز دارد

خبرگزاری فارس: نماینده منتخب مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در کنار قرائت، تدبر نیز در آیات قرآن انجام شود، گفت: تدبر در قرآن به دلی پاک نیاز دارد.

تدبر در قرآن دلی پاک نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی صبح امروز در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشگاه‌های منطقه سه کشور که به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار شد، انس و الفت با قرآن کریم را یکی از موارد ضروری در دانشگاه‌های کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه راه‌های متفاوتی برای ارتباط با قرآن، این سخن خداوند وجود دارد، اظهار داشت: همچنین این راه‌های ارتباط نیز اثرات متفاوتی دارد.

نماینده منتخب مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمونه‌های زیادی در تاریخ از این نوع وجود دارد به‌عنوان مثال سرکرده گروه فرقان که عامل شهادت شهید مطهری بود در جلسات خود تفسیر قرآن داشته است.

عبادی ادامه داد: البته این فرد قرآن را با عقل خود تفسیر می‌کرده این در حالی است که تفسیر قرآن چیزی بالاتر از عقل نیاز دارد و مفسر باید قلبی پاک نیز داشته باشد.

*تدبر در قرآن عالی‌ترین مرتبه ارتباط با قرآن است

وی با بیان اینکه تدبر در قرآن عالی‌ترین مرتبه ارتباط با این کتاب آسمانی است، تصریح کرد: دانشجویان باید در این بخش انس و الفت ویژه‌ای با قرآن داشته باشند.

نماینده منتخب مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی از قرآن به‌عنوان یک معجزه ماندگار و با سبقه فرهنگی یاد کرد و گفت:‌ قرآن معجزه پرمحتوایی است که همراه با جهان‌شناسی، خداشناسی و شریعت‌شناسی است.

عبادی با بیان اینکه عالی‌ترین قوانین در قرآن گنجانده شده است، افزود: سعادت بشر در عمل به این قوانین و انس گرفتن با این کتاب آسمانی است.

وی عالی‌ترین ارتباط با قرآن را متعلق به ائمه دانست و گفت:‌ حضرت زهرا (س) ارتباط تنگاتنگی با قرآن داشت به گونه‌ای که تمام علم قرآن در وجود او گنجانده شده بود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول