اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهم تا چهاردهم اردیبهشت ماه در قم

سی‌امین دوره مسابقات اقامه نماز، قرآن و عترت برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری سی‌امین دوره مسابقات اقامه نماز، قرآن و عترت دهم تا چهاردهم اردیبهشت ماه در قم خبر داد.

سی‌امین دوره مسابقات اقامه نماز، قرآن و عترت برگزار می‌شود

جلال خدامحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: آزمون کتبی این دوره از مسابقات 31 فروردین ماه ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار شد.

وی ادامه داد: ایجاد فضای معنوی قرآنی در سطح جامعه و رقابت سالم بین دانش‌آموزان مهم‌ترین هدف برگزاری این دوره از مسابقات بوده و سبب جذب دانش‌آموزان به برنامه‌های مختلف قرآنی می‌شود.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطر نشان کرد: مسابقات قرآن شامل حفظ، قرائت، تفسیر قرآن کریم، مسابقات نماز شامل احکام، اذان و انشای نماز و مسابقات عترت نیز شامل نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های مسابقات امسال گفت: برگزاری مسابقات فرهنگیان و نیز مسابقات صحیفه سجادیه، مداحی و تواشیح در سراسر کشور برای نخستین بار به این دوره از مسابقات افزوده شده است.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: 2 هزار نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان دهم تا چهاردهم اردیبهشت در این دوره از مسابقات با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: مسابقات اقامه نماز، قرآن و عترت ویژه برادران دهم و یازدهم اردیبهشت و ویژه خواهران سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

خدامحمدی با بیان اینکه یادواره این دوره مسابقات با عنوان گرامیداشت سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی برگزار می‌شود گفت: دانش‌آموزان قمی رتبه نخست کشور در مقطع راهنمایی، رتبه دوم کشوری در مقطع متوسطه خواهران و رتبه سوم کشوری در مقطع متوسطه برادران را کسب کردند.

مرحله کشوری مسابقات اقامه نماز، قرآن و عترت تیر و شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول